Nekromanti Narrativism igen

Mogger

Hipsteranka
Re: Motfråga

[ QUOTE ]
Nej men det har jag inte sagt heller.

[/ QUOTE ]

Nej, jag sa det. Du sa:

[ QUOTE ]
En intressant fråga är: behöver premissen vara medveten för att det skall bli Narrativism?

[/ QUOTE ]

Alltså, är det narrativism krävs en premiss och en behandling av den som leder till ett tema. Du kan ha en omedveten premiss i rollspel, men då är det inte narrativism, vilket både dina inlägg och den här tråden handlar om. Men, om du har bytt ämne mellan svaren kan jag omöjligtvis svara på dina frågor. Det är kanske den omedvetna premiss du talar om? :gremwink:

Flurtis

Hero
Re: Motfråga

Alltså, är det narrativism krävs en premiss och en behandling av den som leder till ett tema. Du kan ha en omedveten premiss i rollspel, men då är det inte narrativism, vilket både dina inlägg och den här tråden handlar om. Men, om du har bytt ämne mellan svaren kan jag omöjligtvis svara på dina frågor. Det är kanske den omedvetna premiss du talar om?
Ledsen om du inte hänger med i diskussionen. Du svarade nämligen på mitt svar till Gurghe (heller hur han nu stavar) vilket gällde en diskussion angående ifall man kunde spela rollspel med en omedveten premiss.

Så antagligen har vi bara pratat förbi varandra :gremgrin:

//Flurtis

Mogger

Hipsteranka
Nja...

Och ändå nämner ni narrativism i alla de inläggen...Jag undrar vem som inte hänger med...;)

Men, jag ber om ursäkt, det är besserwissern i mig som talar. Jag försöker trycka ner honom men den här gången lyckades jag inte. :gremsmile: