Harry S
Swordsman
- Joined
- 27 Sep 2015
- Messages
- 682
Jag skissar lite på ett system som använder BRP i botten (rättare sagt T100 i botten) men som innehåller "narrativa element" eller vad man ska kalla det.
Jag vill bla uppnå de här resultaten: NO AND, NO, NO BUT, YES BUT, YES, YES AND
Jag kan tänka mig att stryka YES och NO så att endast NO AND, NO BUT, YES BUT och YES AND blir kvar.
Ex: En spelare med FV 40 % slår under 40 och resultatet blir YES. Om spelaren slår 83 så blir resultatet NO. Men om spelsystemet tillåter att spelaren växlar entals- och tiotalstärningarna så kan 83 bli 38 vilket gör att resultatet går från NO till YES BUT. Men varför skulle spelaren växla 38 till 83 så att YES blir till NO BUT? Och hur får jag inte NO/YES AND?
Jag förstår att jag kan lösa detta enkelt genom att skapa 4-6 intervall kring FV så att intevall: 1. YES AND, 2. YES BUT, 3. NO BUT, 4. NO AND
Men det är onödigt krångligt tycker jag att behöva ha koll på varje unikt FV-intervall när man spelar.
Så hur löser man detta på ett smart sätt?
Jag vill bla uppnå de här resultaten: NO AND, NO, NO BUT, YES BUT, YES, YES AND
Jag kan tänka mig att stryka YES och NO så att endast NO AND, NO BUT, YES BUT och YES AND blir kvar.
Ex: En spelare med FV 40 % slår under 40 och resultatet blir YES. Om spelaren slår 83 så blir resultatet NO. Men om spelsystemet tillåter att spelaren växlar entals- och tiotalstärningarna så kan 83 bli 38 vilket gör att resultatet går från NO till YES BUT. Men varför skulle spelaren växla 38 till 83 så att YES blir till NO BUT? Och hur får jag inte NO/YES AND?
Jag förstår att jag kan lösa detta enkelt genom att skapa 4-6 intervall kring FV så att intevall: 1. YES AND, 2. YES BUT, 3. NO BUT, 4. NO AND
Men det är onödigt krångligt tycker jag att behöva ha koll på varje unikt FV-intervall när man spelar.
Så hur löser man detta på ett smart sätt?