Nekromanti Nationaldagen

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Vi firade med en god indisk måltid.

Ja, Sverige är värt att fira. Jag har lärt mina barn att Sverige fyller år den 6 juni och Indien den 15 augusti. Båda fosterländerna vill vi fira.

Yheela_UBBT

Veteran
Jag firade inte på något sätt...
...solade mest och umgicks lite med min man och mina svärföräldrar.

Tror nog att det kommer att ta ett tag innan vi börjar fira "på riktigt"... traditionen har ju knappt ens börjat.

Organ

Out of time, out of mind
Tre små grisar

...tre nassar med varsin flagga (en liten, en stor och en mellan...
Var det flaggorna eller nassarna själva som var av olika storlek?

/Anders (ser för sitt inre öga bröderna Dalton i SS-uniform)

Organ

Out of time, out of mind
Re: Nationalism teori

Läste en rätt intressant teori i en bok (är rätt säker på att det var en bok som hetter "Svenskhetens historia")
Är det den skriven av Göran Hägg? I sådana fall stämmer titeln. Även jag har läst den och tycker den är fantastisk. Jag kommer dock inte på rak arm ihåg just den teorin men boken är rejält innehållsrik så det betyder troligtvis att jag missat just den delen. Det är en mycket bra bok som varmt rekomenderas till alla som är minsta intresserade av svensk historia och/eller det som gör Sverige och svenskarna till just Sverige och svenskar.

/Anders (som även kan skryta med att han har ett ex signerat av författaren med dedikation och allt) :gremcool:

Rosen

Myrmidon
I år firade jag den med en äkta gammal helsvensk tradition - en svensexa.
Våran warforged ska gå och gänga sig med vår nobla halvalvsduellist, så vi killar såg till att fira av åbäket.

--
Åke

Foggmock

Myrmidon
Re: Tre små grisar

Flaggorna, såklart.

Nassarna hade likadana fejkslitna jeans (fast i olika färgtoner, dock minns jag inte om de hade något samband med flaggstorleken), varsin kasse i handen (som samtliga skvallrade om ett sexpack öl) och var ungefär lika stora. En av dem hade en bandare också.

De såg ut som något tagit direkt ur en svensk nittiotalsfilm (på den tiden handlade alla svenska filmer om motsättningar mellan invandrare och nassar), de hade inte ens självrespekt att vara något annat än en klyscha med andra ord... :gremsmirk:

Helmgast
Jag firade med att umgås med en svensk kompis, prata svenska och spela ett spel översatt till svenska (Sagan om Ringen, Fantasy flight games/Alga). Vi fick stryk av Sauron två gånger i rad. Jag borde kanske lyssnat på Kents Sverige, men istället blev det Iron Maidens The number of the beast (lite töntigt kanske).

Jag brukar inte fira Nolby, Alingsås, f.d. Älvsborgs län, Västergötland eller Götaland heller.

Arfert

Facit
"kebabpizza med beirnässås" ..svenskare än så BLIR det inte... FINNS den rätten någon annanstans på denna jord?

/T

Johan K

Gammal & dryg
För min del så är det skit det samam om vi firar eller ej faktsitk. Det enda som var skönt med nationaldagen var att man fick lite ledigt, som amn iof har flyttat ifrån en anan dag. Men ändå.
Jag för min del firade gårdagen med att kvallitetsslappa hela dagen. Vilket var gansak skönt !

Krille

Super Moderator
Jag åkte hem från LinCon. Det innebar att jag var för avslagen för att fira nåt alls.

När jag väl kom hem så upptäckte jag att issue 7 hade släppts till City of Heroes/City of Villains, så jag fräste in i Grandville med Shadow Kitty och bankade mig uppåt i näringskedjan.

Rosen

Myrmidon
Virtuellt eller på riktigt?

På riktigt. (Jag misstänker fö att giftermål med en faktisk warforged skulle vara lite... meningslöst om de inte har extra tillbehör som vi aldrig blivit upplysta om.)

--
Åke

Ulfgeir

Swashbuckler
Firade inte nationaldagen alls. Var ute och åt god mat hos mina föräldrar, fick min bil hjälpligt lagad och jobbade med en hemtenta.

/Ulfgeir

Dansson

Veteran
Jag käkade kycklingben, potatissallad och glass i Stadsträdgården i Karlstad och senare var jag på miniprovspelning för ett av de lokala blackmetalbanden. Sedan åkte jag hem och påbörjade tillsammans med en polare hans Call of Cthulhu-karaktär. Det tyckte jag var en lagom dag.

Så mycket att fira tycker jag inte att det är. Fira att vi har en blågul flagga... mjaaa. Inte så spännande direkt. Men vi är lediga i alla fall. :gremtongue: :gremsmile:

- Dan