Nekromanti Nattfågel på vift!?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Jag har sett att Herr Nightowl på de senaste inläggen har skippat ringar och streck ovan de populära svenska tecknen å, ä och ö. Nu misstänker jag att detta beror på att han inte har tillgång till svenskt tangentbord, vilket i sin tur leder till att jag tror att han inte är inom sveriges gränser. Stämmer det Herr Nattuggla?

Nåväl, det leder till en annan fråga. Var åker ni när det är sommar och semester (eller för all del sommarlov för de lite yngre studerande)?

Själv är jag ju hemmabokad fram till augusti och kommer så förmodligen vara under det att maken har semester också. Detta för att vi är alldeles jättepanka och har alltså inte råd att resa så långt. Min enda semesterresa blev till ett lajv nära Drottningholm. så det så. Tre nätter hemifrån....

Men alltså, vart åker ni, om ni har råd och vad gör ni om ni nu stannar hemma?

Johan K

Gammal & dryg
Men alltså, vart åker ni, om ni har råd och vad gör ni om ni nu stannar hemma?
Min semester bestog av att dels åka till LinCon & dels åka upp till mina föräldrar i Åmål.. Bägge dessa utflycktsmål var riktigt trevligt, måste jag säga.
Annars så har jag tänk att vara hemma här i Lund & jobba lite extra & även vara ännu lite mer ledig i augusti.

/ Johan K, som börjar sitt nattpass klockan 18:00

G

Guest

Guest
Tror att nattugglan nämnt att pojkvännens dator ej har dessa bokstäver och att han endast har möjlighet till dessa bokstäver i jobbet, men vad vet jag.

Förhoppningsvis har jag råd att åka till container, det finnes nämligen ingen möjlighet för mig att gå dit.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
En av mina vänner äger ett jättestort sommarhus utanför Kalmar, så familjen Blixt drar dit varje midsommar. Vännens två barn är jämngamla med mina tre så det blir livat värre.

Foggmock

Myrmidon
Var jag än åker så brukar jag vrida mig i plågor och mest stanna inomhus (pollenallergi), men pappas sommarstuga(en resa på dryga sex kilometer mest bestående av brofärd, men det är faktiskt ett helt annat landskap!), sommarkollokonventet Container och familjen där min mamma var sommarbarns hus är populära resmål.

walium

Ganska töntig, faktiskt
I sommar ska jag jobba, jobba och jobba. När jag inte jobbar på ett byggregellager så jobbar jag hemma med gäss, jakttornsbyggande, målande etc.

Men lite rollspel ska jag förhoppningsvis få tid till.

Ulfgeir

Swashbuckler
Eftersom jag är arbetslös och nu skrivits in på aktivitetsgarantin så är jag följaktligen jättepank. Därav inga resor för min del (unnade mig Lincon samt Falkon).

Hade jag haft råd så hade jag åkt till Visby under medeltidsveckan. Var 4 år sedan jag var där senast... :gremfrown:

/Ulfgeir

Nightowl

Champion
Det ar min sambos amerikanska komputer. Jag har varken skillz eller ork att programmera om tangentbordet eller vad sjutton man gor. Dnalor forsokte hjalpa mig fran vralladan vid tillfalle men jag hade nagot program som suxx0red. Figures.

Jag har en sommarstuga jag besoker ibland.

Erik, snart sarbo istf sambo. Suck.

Selly

Level 5 Laser Lotus
”Men alltså, vart åker ni, om ni har råd och vad gör ni om ni nu stannar hemma?”

Att åka nånstans har jag inte råd med, så det blir till att sitta och smälta framför en fläkt. Termometern peakade på 49°C idag. Visserligen var förre hyresgästen en idiot och satte upp den där solen kan lysa på den hela dagen, but still. ¬_¬

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Visby-nostalgi

Fan... gissa om jag skulle kunna begå brott för att komma iväg till Visby. Men som det är nu har familjen hela strax över en hundring att klara sig till Husfadern får löning. Visby ja. Det var sommaren 1993 som jag var där sist, vår bröllopsresa. Ljuva minnen och ond rygg.... Saknad