Nekromanti Naturen tröttnade till slut på krokodiljägaren

Phelan

Hero
Efter att hela livet ha utmanat såväl vilda djur som statistiska sannolikheter tröttnade en firre till slut på honom.

/ Phelan

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Trist, jag tyckte att han var rätt kul. Han gjorde också en hel del för djurens rättigheter genom sina tv-program. Faktiskt.

- V

Big Marco

Läskig
Världen blev med ens lite mörkare och lite mindre entusiastisk.

Men det var väl ett "värdigt" sätt för en tokdåre som han lämna jordelivet på - hade varit trist om han hade fått en flaggstång i pannan.

Troberg

Sinister eater
Krokodiljägaren behöver ha tur hela tiden, djuren behöver bara ha tur en gång.

Å andra sidan så är det långt ifrån första gången det går rykten om hans död, så vi kanske ska vänta lite innan vi tror alltför bestämt på det.

Rävnos

Warrior
beklagligt men knappast oförväntat [ANT]

sure han gjorde en hel del bra för australienska utrotningshotade djur, men seriöst, han är känd som en krokodilbrottare?

if you fuck with nature, in the end nature fucks you. Antar jag är passande på ett väldigt opassande vis.

aja R.I.P på honom.

Johan K

Gammal & dryg
Fan va´trist !!!! =(

Det där var ju mycket tråkigt att höra !!! :gremfrown:
Han var klart rolig att se på !

Hade ju varit coolare om han blivit dödad av en krockodil eller nått istället för en stingrocka som tydligen ska vara ganska mesig... :gremfrown: Blev lätt chockad när jag läste det... han var en sån person som man förväntade sig att han skulle leva tills han blev gammal... Så går han och snubblar på en stingrocka... :gremsuck:

Fast möjligtvist, om det finns något liv efter döden, så kanske han kan fortsätta sitt livsverk:

http://www.deviantart.com/deviation/39232473/

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
He will be misted

Ja, jag kommer i alla fall sakna honom, hans familj kommer (rättare sagt saknar) sakna honom och en rad fans i alla möjliga och omöjliga världsdelar...

But mind you, han gjorde en rad bra saker, samtidigt som han gjorde ett gäng dåliga (bla. föregick han inte alltid med gott exempel... döh!).

Men jag håller med om att världen kommer bli en lite mindre solig plats utan honom. :gremfrown:

Dock vill jag påpeka att han inte är den förste "programledaren/häftiga och tokiga idioten" som dör ung, det finns ett par andra exempel och den som jag först tänker på är Jan Lindblad som också dog ung. :gremfrown:

Sedan har vi ju andra strålande exempel på motsatsen också... den mest kände natursnackaren Sir Attenborough (ursäkta stavningen) är ju well over the seventies... så varför kunde inte Steve fått nå den åldern typ... :gremfrown:

Nåja, vi får väl stå ut med de andra i gardet nu, som är långt ifrån lika skojjiga och lika breda i djurarter... somliga är ju helt insomnade på Bara ormar typ... och det är inte kul i det långa loppet. För visst blev Steve känd som Krokodilbrottare... men han roade sig med massor av andra djurarter också och det tyckte jag om. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Re: He will be misted

"Sedan har vi ju andra strålande exempel på motsatsen också... den mest kände natursnackaren Sir Attenborough (ursäkta stavningen) är ju well over the seventies... så varför kunde inte Steve fått nå den åldern typ..."

Därför att där Attenborough pekar på djuret och visar för att inte störa det, så röck Austin upp djuret ur sin sömn och brölade "Criiiikey, isn't she beuuuutiful? This is the mooost daaangerous snake in the wööörld!" för fulla lungor. Enkelt statistik. Förr eller senare skulle ett djur lacka ur ordentligt.
Also, den spik som sticker upp... :gremwink:

Storuggla, sockerskålsterrorism

Anders Åstrand

Swordsman
Fruktansvärt

Hans sätt att göra naturprogram kommer troligen leva vidare genom andra galningar, men han kommer vara saknad.

Lambi

Swordsman
Chuckie! [NT]

"Steve Irwin has beat me twice while holding his entire family tree in the other arm."
~ Chuck Norris

Jag säger bara ManowaR! *ställer sig i en ball pose*