Nekromanti Nazistiskt rollspel?

Jambu

Swordsman
Till och börja med så kan jag säga att titeln är mycket vilseledande... Vad jag vill veta är följande:

Finns det något rollspel som äger rum i en parallell värld där Hitler vann andra världskriget? (följande är ”frivilligt”) En värld där folk inte längre blir födda utan genetiskt framställda och alla är blonda och blåögda (förutom möjligen några rebeller).

Mina sökningar av forumen har inte gett några vidare lyckade resultat. Anledningen till varför jag undrar detta kommer jag att förklara senare.

Storuggla

Champion
Det finns en setting till GURPS som heter... jag minns inte. Men där vann Hitler. Sen vill ja gminnas att jag sett ett exemplar av ett gammalt spel någongång där man spelar i framtiden och Hitler vann andra världs, så man är typ... nazis in space. Allt jag vet om.

Storuggla, mussolini

Krille

Super Moderator
GURPS Alternate Worlds vill jag minnas innehåller en sådan alternativ verklighet. GURPS Infinite Worlds har också ett par sådana möjliga världar.

Sen har vi Dr Moebius och Nilimperiet, som är en slags nazis-har-precis-vunnit fast i Egypten. Det är en del av TORG.

"Nazis in space"-spelet heter Reichstar.

EchonCique

Hero
Japp.

Det finns ett spel med det som tema. Hur det skulle gått om nazisterna vunnit kriget, parat med inslag av övernaturliga väsen, feta zeppelinare, rymdskepp och övernaturliga förmågor hos enskilda individer.

http://arcdream.com/wildtalents/home.html

Jag har en betaversion av regelverket, som till stora delar är intakta i den slutgiltiga versionen.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
GURPS Alternate Earths, kapitlet "Reich-5"

Grundidé: Inhemska fascister tog över i USA och gjorde på sätt att axelmakterna vann VK2. Fascismens dominas över spelvärlden är rejäl, vilket gör att fokus ligger på motståndskamp. (Ett försök till frihetligt uppror i USA 1976 krossades av regeringen + Tyskland.) Lite seg miljö av den anledningen. Det hade varit mer kul med en spelvärld där det fanns frihetliga bastioner.

<font size="1"> Edit: Världsbeskrivning inlagd </font size>

PAX

Jordisk Äventyrare
GURPS Weird War II

Denna bok kanske kan ge lite inspiration.

http://www.warehouse23.com/item.html?id=SJG8019

Sen vet jag att någon länkade till ett forum för olika tecknare för ett tag sen. En av tecknarna hade gjort konceptbilder till ett dataspel som var uppbyggd kring tanken att i stort sett hela Europa var Nazistiskt i framtiden och att ett krig fortfarande pågick mellan olika supermakter. Lite Command & Conquer känsla dvs...

Någon som kom ihåg detta eller har kvar länken i sin webläsare?

Storuggla

Champion
Kan även vara inbakat i GURPS 4e

Då i GURPS Infinite Worlds. Där finns det tydligen en skugga av jorden med en massa SS-zeittruppen eller vad de nu kan tänkas heta.

Storuggla, wittman på tv

Dewil

Skrivbordsgeneral
Litteraturtips

Författaren Robert Harris har skrivit den kontrafaktiska thrillern/deckaren "Faderland" som utspelar sig i Tyskland 1964, där man som bäst förbereder sig inför firandet av Führerns 85-årsdag.

Dewil

PAX

Jordisk Äventyrare
Fatherland

Finns även filmad som Fatherland med Rutger Hauer i huvudrollen. Utspelar sig 1964 och därmed är det Adolf Hitlers 75-årsdag. (Inte 85 år)