Nekromanti Necrons....

Lord Duregar

Warrior
Re: källa?

Jag upprepar mig ännu en gång

Colonel Janssen of the Cadian 23rd.

Colonel janssen stumbeld away, vision blurred with tears of fright. He tried to order retreat, but words would not come. His men was being culled, there every retreat where cut off. He ran away, but tripped on something, landing heavily, his mouth filling with hot, dry dust. It was a skinned body, wounds still pumping blod, staining the sand. He raised his head to see a hunched, skeletal figure with long fingers like flensing knives ahed of him. The ragged skin of Captain Niel was draped over its bony form as it creapt towards him in a low crouch. Jansen tried to scream but instead he choked on the sand clogging his throat.

The creature reached towards him with its talon-knives and the darkness took him.
Denna historien passar Imperial Guards och SM, så kommer det vara när de går under :gremgrin:

Lord Duregar

Warrior
Re: Åskådare

Men asså Warmoose, vi kan ju alltid filma slaget sedan skicka kopier av den till den som vill, det vore coolt :gremcool:

Men om det inte går så får vi väl bara ta bilder.

Klon

Hero
Re: oooohhhh...

Jag menar att han har "skukat" så många av de andra C'tanerna att det nu endast återstår fyra (eller fem, jag är inte riktigt säker på om de räknade med nightbringern självt).

Tänk dig om de fortfarande var många utav dem, och de alla skulle vara lite sugna på att käka lite utav alla de levande varelserna...
De små stackarna skulle inte ha en enda chans

SM vill inte vara med och spela brännboll för att de alltid blir valda sist, så det så!!! :gremtongue:

Klon

Hero
Re: källa?

knappast... de är inte bättre.
Varje liten usel Warrior kan förstöra vilken tank som helst.
Varje liten usel Warrior skada vilken modell som helst.

Varje liten usel Warrior kan om det finns en ressurection orb i närheten återhämta sig från i princip vilken skada som helst.

Detta gör dem bättre än SM, åtminstone på vanlig truppnivå.
Vilket som är det bästa laget kan man ju alltid disskutera, men det hela handlar ju mest om ens taktik passar det lag man spelar, och om man slår bra slag :gremsmirk:

Klon

Hero

bara ni inte glömer ta kort på oförglömliga miner då nån slår alla ettor eller liknande. Sån är SÅ roligt :gremgrin:

Lord Duregar

Warrior
Re: oooohhhh...

Necrons blev aldrig programmerade till att ha sex (förutom tomb spiders kanske :gremgrin:) de är ju GÅENDE mördarmaskiner...

Lord Duregar

Warrior

Det vore kul :gremgrin:
Vi kan ju alltid skjuta av huvudet på dem sedan eller mata dem till din hund =)

Men det glömde jag ju, orcer är ju alltid roliga att se döda!

Klon

Hero
rättelse...

Necrons blev aldrig programmerade...
De fick lite ungefärligt sin "essens" bunden till sina robotkroppar och gick från att ha varit Necrotyr till att vara Necron.

Fast de har mest kvar ett oresonligt hat till allt levande, så sådana begär har de inte. Eller så har det de och de har ju varit väldigt länge utan, så det är därför de är så förbannade :gremsmirk:

Klon

Hero
svagheter...

Låt se nu...
Lite motvilligt kan jag ju ränka upp dem.

1) Oflexibilitet. de har inte så lätt att anpassa sig till en massa olika scenarion, deras trupper är i princip så bra som de blir när man köper dem och kan inte direkt specialiceras.

2) Dålig räckvidd. Rapid fire med grundtrupperna, vilka man oftas har många av, gör att man om man går bara når ynka 12" med dem. I övrigt har det mesta 24" och det som når allra längst (destroyers & heavy destroyers) når 36". Det gör att man kan få lite problem då armén behöver röra på sig, för man förlorar så mycket eld från sina warriors.

3) Närstrid. Necrons är inte så överdrivet bra i närstrid. Inte för att de har trupper som är dåliga i ws eller har lite T eller S... men initiativet är tämligen uselt... 2 på vanliga warriors exempelvis. De slår oftast sist. Detta kan i och för sig avhjälpas med C'tan, Wraiths, Flayed ones eller pariahs. Men i de två senare fallen är det fortfarande ganaska lågt initiativ. (och nightbringer har faktiskt bara 4 initiativ)

Ungefär så. En viktig sak till när det gäller necrons är att de ofta vill hålla ihop armén (i vart fall jag) så att så många enhetr som möjligt kan ta del av ressurection orb. Får man tag på dem utanför räckvidden så kan man med power weapons, instant kill och liknande ta kål på dem utan att de får chansen att resa sig igen.

Alla armeér skall ha svagheter, håller på och försöker förstå vad som skulle vara Deamonhunters svaghet för tillfället, för de om något är cheese

Lord Duregar

Warrior
Re: rättelse...

Ja jag läste det igår (köpte ju codexet i fredags).
Men asså kunde du inte skaffat Nightbringern istället för Decivern klon?
Nightbringer är jävligt bra i närstrid ju :gremsmile:

Lord Duregar

Warrior
Re: Folk som ogillar orcs?

Orcs var det första lag jag samlade på!
Ca 4 år sedan, vi var unga och idiotiska.
Vi trodde faktiskt att orcerna kunde slå SM i lågt antal!
Så nu ska vi låta en annan spela med mina orcer och bli spöade av oss :gremwink:

Klon

Hero
Re: rättelse...

Jovisst kunde jag skaffa honom istället för deceivern, men...
och det är ett JÄVFLIGT stor men.

Deceivern kostar 300 pt
Nightbringern 360 pt

Nightbringer har 4 initiativ
Deceivern har 5

Nightbringer har förvisso sin ordenance s4 no armoursaves i närstriden. Sin vindar och sin portabla lascanon. S10 WS 6 och 5 attacker.

Deceivern har S9 WS5 och 4 Attacker.

Mot fiender annat än characters brukar 9 räcka för instant kill. De flesta har ju T 4 eller mindre. 5 och uppåt är ju inte direkt vanligt.
Så s 10 behöver jag inte.
Högre WS och fler attacker hade varit välkommet, men inte för 60 pt.

Sen så har Deceivern ett par krafter som jag verkligen tycker om.
Grand illution kan jag ju placera om enhetrna med.
Har lyckats placera om i princip hela min armé med hjälp av det, och fått ett mer fördelaktigt utgångsläge.
Han kan skrämma eller pinna fearless enheter som han ser inom 24"
Han kan använda dread så att en fiende enhet som blir assultad bara träffar på 6:or (då måste man dock ge hans assualt, så detta har jag aldrig gjort)
Slutligen, och detta är det största i mitt "MEN"
Han kan i fiendens assault phase lämna närstrid efter det att alla moves är gjorda.
Detta gör att han kan bli en riktigt elak jävel. Det kan stå en enhet brevid som hela tiden får skjuta på samma enhet som deceivern slåss emot. Han kan genom detta akta sig för elakingar som kanske skulle kunna ta kål på honom (exempelvis abbadon, en chaos sorcerer som kan göra chaos spawn eller något liknande)

Just den förmågan är så fölrbannat bra att jag väljer honom framför nightbringern.
Sen så är han ju inte lika förbannat dyr heller, och det är ju alltid bra :gremsmirk: