Nekromanti Nedhållande eld

Johan K

Gammal & dryg
Nej....

Inte mer än att man bör ha hyfsad koll på hur mycket ammo man göra åt...
För det går ju åt en ohemulskt massa ammo när man har nerhållande eld..

/ Johan K, som tyckte det är/var skitskoj när vi "övade" det i lumpen... :gremgrin:

PAX

Jordisk Äventyrare
Precis som Johan skrev så lämnar man det åt SLs föråga att kunna improvisera i striden. Rollpersoner kan få skjuta ut hela magasin om de så vill. Sen om det är till någon nytta - det vet de ju egentligen inte....

Rollpersoner som beskjuts under strid bör få slå för PSY eller Stridsvana eller liknande värde för att ens våga titta fram bakom skydd då de blir beskjutna.

Gordeg

Hero
Jag tycker absolut att man kan ha regler för sånt, men inte i vapenreglerna utan snarare ett värde för personens mod och/eller stridserfarenhet, och att spelledaren kräver ett tärningsslag när han bedömer att man är extremt pressad. Något i stil med grundegenskapen Cool i gamla WFRP skulle funka (och har funkat) för mig.

Gordeg

PAX

Jordisk Äventyrare
Ungefär vad jag skrev tidigare.

Vi kör med ett slag för Stridsvana. Vid misslyckat slag så blir RPna mer osäkra och stressade. De får då modifikationer på handlingar/färdighetsslag för den upplevda stressen.
Stridsvana är ett färdighetsvärde som ökas efter hand som vi spelar olika äventyr.

För en klase SLPs som ligger och trycker bakom nästa kulle så räcker det med en SL som kan improvisera...

Gordeg

Hero
Ungefär vad jag skrev tidigare.
Förlåt så mycket om du känner dig ignorerad. Jag skriver inlägg på jobbet så det blir ibland så att jag börjar skriva ett inlägg, lämnar fönstret öppet för att göra något vettigt istället, för att komma tillbaka och avsluta skrivandet åtskilliga minuter senare. Så jag hade inte läst ditt inlägg när jag postade. Sorry!

Men vi verkar ha samma åsikt om detta och två personer kan inte ha fel! Eller?

Gordeg

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nåt att bry sig om att ens fundera på regler för?
Jag skulle inte bry mig om det om jag inte gjorde ett rent krigsrollspel i ett modernt krig. Det är bara då jag skulle förvänta mig att man vill använda eller hamnar i nedhållande eld så ofta att det är värt att ha en regel för det.

/tobias