Jag avskyr forumssystem där trådar bumpas när någon skriver i dem. Det blir alltid så att folk skriver i sina egna gamla trådar med inlägg i stil med "ingen som har kommentarer?" "Mina bilder behöver mer kärlek!" "Jag bumpar den här eftersom det kommit så många nya trådar på sistone så att många av er kan ha missat detta..." osv, och när forumsledningen väl förbjuder den sortens beteende så fortsätter det ändå, fast uselt maskerat; alltid med en massa "jag glömde en annan jätteviktig sak:" eller "Jag har ett litet tillägg som är väldigt viktigt:" fastän det alltid bara är rent skval för att få bumpa.
Och så blandar man ihop trådarna med varandra och glömmer bort vilka man har läst. Samt att det alltid är en massa jobbiga noobar som letar upp några mofo-trådar och skriver i dem OM OCH OM IGEN så att de aldrig dör. Och det är typ alltid någon jättepolitisk het potatis som samlar på sig en massa inlägg som noobarna aldrig orkar läsa, så de bara klickar på "svar" och skriver sånt som andra redan har reagerat mot och argumenterat för/emot innan i tråden. Så det fuckar alltid upp forumet när dessa jättetrådar aldrig försvinner - eftersom det hade varit mycket bättre att bara posta nya trådar som varit aktuellare och enklare att läsa igenom.
Vad kan man göra?
Well, det beror på vad man tycker är problemet. Om man är en sådan som vill vara säker på att få läsa nya inlägg som skrivs i gamla trådar, då ställer man in "visa alla" (eller vad det nu heter) i kontrollpanelen. Det är ju därför jag (och många andra - vi som har den inställningen) kan se nekrofili i gamla trådar.
(Eller så använder man funktionen "Visa senaste 24 timmarna" för att se varje nytt inlägg som skrivs, oavsett i vilken tråd det görs. Det här är det Balla Tricket, som bara väldigt, väldigt snygga och virila och häftiga människor får använda - sådana som jag)
---
Om man istället tycker som du; "det känns meningslöst att posta om ingen hittar det man läser", så föreslår jag ett annat, väldigt enkelt trick: Skriv en ny tråd och länka till den gamla tråden.
Men, när det gäller just Gondica så kan det vara så att få läser vad du skriver oavsett metod. Vi har redan frågat oss vilka faktorer det kan bero på. Jag kommer ihåg en tid när Kult fick många fler inlägg skrivna om sig än Gondica, trots att Kult då var mycket äldre och förmodligen inte spelades särskilt mycket oftare, så spelets populäritet i sig är säkert inte enda faktorn som spelar in, utan det kan kanske också ha att göra med vilken typ av spel som Gondica är.