MarcelBongo
Veteran
Det är förvisso en intressant diskussion som lyfts här i tråden men ett väsentlig element undviks flitigt: Varför i Kanagas namn vill man spela en lisch? Jag menar hur kul kan det vara att spela något som i det närmaste kan betraktas som en demon? Och om nu spelarna inte ryggar inför dessa dödens hantlangare så kan jag lova att varenda normalt funtad vanar som hör ryktet om deras morbida framfart kommer att lägga benen på ryggen fortare än kvickt. Kontentan är att den spelare som ger sig fan på att powergejma så till den milda grad att de väljer att bli en lisch, kommer att få det väldigt ensamt på äldre dagar. För jag har svårt att tänka mig att någon med sådana tendenser kan låta bli att utnyttja sin krafter och härja runt en hel massa på Mundana och därmed bli tämligen ökänd... och ensam. "Hello Skeletor, so you decided to join me for supper did you? Please, have a banana."
Enligt LpPnP05 och de strävansmål som där presenteras vill jag lyfta den möjligheten att de flesta magiker faktiskt först och främst strävar efter ökad kunskap. Detta torde vara det primära för en magiker då han förmodligen ägnat större delen av sitt liv åt studier. Blablabla, osvosv...
Enligt LpPnP05 och de strävansmål som där presenteras vill jag lyfta den möjligheten att de flesta magiker faktiskt först och främst strävar efter ökad kunskap. Detta torde vara det primära för en magiker då han förmodligen ägnat större delen av sitt liv åt studier. Blablabla, osvosv...