Nekromanti nekromantiker

G

Guest

Guest
[color:\\"blue\\"] [/color] Är nekromantiker verkligen så onda som det står i modulerna?

keraii

Veteran
Nejdå!

Att nekromantiker skulle vara onda är bara skrämselpropaganda från många oinsatta personer och intressegrupper. Visst KAN man göra elaka saker med nekrotropi, men de allra flesta av oss nekropater är trevliga personer med både humor och charm. Låt dig inte avskräckas av de obildades vanföreställningar utan gå istället med i en av nekromantins många sällskap och ta SJÄLV reda på hur det ligger till.

Med många vänliga hälsningar och löfte om liv (eller i alla fall rörelse) efter detta,

Kubid den Fagra

Blasphemy

Swashbuckler
Om du tittar på de kända nekromantikerna i modulen så kommer du snart till insikt att nekromantiker är lika onda/goda som vem som helst. Däremot är nekromanti inte accepterat i någon av Mundanas kulturer. Omgivningen ser det helt klart som en "Ondskefull" handling att gräva upp lik och ingjuta dem med nekrotropi. De som sysslar med nekromanti betraktas ofta med avsky och fruktan vilket vanligen också får dem att bli relativt kalla gentemot omvärlden.

G

Guest

Guest
Re: Onda nekromantiker

Anton du ska bara hålla tyst den enda missla som du vet har varit ond var nekromantiker :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremmad: :gremelak:

Ceram

Hero
Ondska

Nekromanter är hemska hantlangare åt den onde och måste omvändas av godhetens förkämpar eller dräpas om de håller fast vid sitt onda värv...

Ymir

Liten kantbaron
Däremot är nekromanti inte accepterat i någon av Mundanas kulturer.
Tosherna söder om Lomar verkade då inte ha några problem med det (Av V&N att döma), och ej heller andra lokala stammar i Västlanden...tänkte jag mig, då. Och i Danarth var det väl ganska populärt, ändå? :)

- Ymir, ifrågasätter

G

Guest

Guest
Dibuk

Är det någon som har en bild på dibuk som jag kan få använda ?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Detta är inte en kompischat

Utöver att jag ogillar den dålig attityd du uppvisar i ditt inlägg så grämer jag mig över att ni använder forumet som en kompischat. Det här är ett diskussionsforum för rollspelet Eon. Det är inte till för att ni och era vänner ska småskälla på varandra över den. Det här är andra gången idag som jag ser att ni två håller på på det här viset så jag kommer hålla ögonen på er.

/Naug, modererar

Silvervarg

Warrior
Finns det inte Nekrokluter bland stammar de nya länderna (De i Fjärran riken)? Eller minns jag helt fel?

Silvervarg har bättre minne än en guldfisk.

Blasphemy

Swashbuckler
Well... Vissa Toshiska stammar har väl nekromantiska inslag och visst finns det väl säkert i andra stammar här och där men inte till någon större utbredning. Man kan också säga att de stammar som tilllämpar sig av nekromanti är kulturellt föraktade av de flesta andra.

Danarth var ett stort rike för nekromanti men det för för tusentals år sedan...

Sankt Creigh

Warrior
Bör tilläggas tycker jag att en nekromantiker kan vara snäll men än dock intresserad av Nekromanti.

Trots att det ej är accepterat av alla så är det ett väldigt mystiskt inslag som många kan bli intresserade av.

Dock så tror jag nog inte att den här snälla ´personen vill framana en massa oheliga läskigheter...

// C