Nekromanti Nekromantiker

DarkMystic

Swordsman
Hade tänkt och göra ett flummigt dogmarollspel om Nekromantikrer. Om nån skulle villa lägga till några ideér får ni gärna göra det.

DarkMystic för vem skriker som en flicka när han ser SL glada leende...

Archer

Swashbuckler
Ber om ursäkt, jag har inga förslag att komma med. Ville bara be dig att inte posta samma sak tre gånger på raken (det var tre trådar med samma titel och innehåll).

Jag vet att det ibland kan uppstå fel, och därmed får jag be om ursäkt ifall det inte var avsiktligt du hade gjort det. Annars får jag be dig att inte posta på det sättet i framtiden.

Troberg

Sinister eater
Jag vet att det ibland kan uppstå fel, och därmed får jag be om ursäkt ifall det inte var avsiktligt du hade gjort det. Annars får jag be dig att inte posta på det sättet i framtiden.
Du kan nog räkna med att det var ett misstag, det gånger jag råkat göra det (på grund av nätverksstrul) så har forumet sagt ifrån, såvida man inte skjuter in dem väldigt fort i följd (oavsiktlig dubbelklick på snabb lina). Man hinner inte posta tre gånger manuellt.

DarkMystic

Swordsman
?

Jag vet inte vad ni snackar om helt men Rollspel.nu är en magnet för nätverkstrubbel och allt sånt...

/DarkMystic, som bönar och ber om förlåtelse :gremblush:

Quadrante

Grisbonde
Re: feedback

Eftersom du inte fått någon feedback alls, så..

eftersom du ville göra något om nekromantiker, så skulle jag göra (om jag var du) :

1) fundera över vad som ska skilja det från övrigas spels nekromantiker..
eller.. det kanske ska vara en sammanfattning av vad N är i olika spel..

2) låta olika dödsfall, generera olika slags odöda..

3) ha regler för andar, andevärld och andarnas/gudarnas reaktion på nekromantikerns sysselsättning..

kanske är alla nekromantiker snälla, men missförstådda..
kanske de vet att världen måste utplånas, så att inte den onde kan växa sig stark i deras svaga själar etc etc...

Mörker

Warrior
Re: feedback

Tänk er en värld stor som skandinavien eller något... i dess fem hörnor bor varsin nekromantiker, och dessa fem har varsin armé som de skickar hit och dit.
Själv kan man spela vanlig människa eller nåt; uppmuntrar till lite Survivor / Hack 'n' Slash / what'eva...

Nä, skit samma