Nekromanti Nekrosis i Eon?

Poseur

Swashbuckler
Re: Nitpick

Och oftast spelar det ingen roll eftersom folk, uppenbarligen, förstås ändå.
Rätt ska vara rätt och fel är fel.
Oavsett vad folk säger om att språk är levande eller inte, och visst språk är levande och ständigt utvecklas.
Ett steg i utvecklingen är att korrekt böja utländska låneord till en riktig svensk böjningsform.

/Poseur anser att vi är mäkta OT

Fienden

Hero
Nekros, då. Men jag är död och bortruttnad innan jag får för mig att EDITERA min ORIGINELLA POST.

Anyway, någon som känner för att komma med ytterligare nekrosregler? :gremlaugh: @Någon: Ganska säker på att det gör ont.

Marukusu

Hero
Kraetyz said:
Ganska säker på att det gör ont.
Varför skulle det göra ont? Vi snackar om vävnadsdöd och inte skrubbsår, det var därför jag föreslog trauma istället för smärta. Det är helt säkert inte så jävla skönt men jag har svårt att tänka mig att att det gör ont i normal bemärkelse, det lär snarare upplevas (till en början) som att den berörda kroppsdelen är kall och domnar bort i och med att blodtillförseln sackar ihop.

Detta baserar jag för övrigt på ingenting.

Oreh

Warrior
Hmm, känner ingen som råkat ut för nekros, men det verkar jävligt otäckt. Men någon måste väl veta om det gör ont?!

Fienden

Hero
Men, även om inte det själva döda gör ont så gör väl området runt om? Som på bilden någon (Duncan?) postade tidigare i tråden har du ett hål typ, rakt in i vaden. Känns som att det skulle svida aningen.

Men, inte supersmärta kanske. Varav endast lika många kryss smärta som trauma... Kanske? Eller 3 trauma, 1 smärta?

Poseur

Swashbuckler
Nekros är väl bara rent tekniskt en jävligt illa infektion. Borde väl kunna lösas med hjälp utav infektionsreglerna i Eon?
Lägg till ob2t6 på slaget eller något likande, plus mod. för trauma, smuts och klantighet.

/Poseur föreslår något kanske för simpelt.

G

Guest

Guest
Marukusu said:
Kraetyz said:
Ganska säker på att det gör ont.
Varför skulle det göra ont? Vi snackar om vävnadsdöd och inte skrubbsår, det var därför jag föreslog trauma istället för smärta. Det är helt säkert inte så jävla skönt men jag har svårt att tänka mig att att det gör ont i normal bemärkelse, det lär snarare upplevas (till en början) som att den berörda kroppsdelen är kall och domnar bort i och med att blodtillförseln sackar ihop.

Detta baserar jag för övrigt på ingenting.
Det gör enligt ryktet skitont. Eller ja, nekrosen gör kanske inte så ont men behandligen. Det enda man kan göra för att hindra den från att spridas är typ att avsnöra aktuell kroppsdel från resten av kroppen. Vilket tydligen ska vara en synnerligen obehaglig upplevelse.

Jehorius

Veteran
Normalt sätt får du en poäng smärta per rad trauma, varför inte vända på regeln och ge en poäng smärta per rad trauma. Låter simpelt nog för mig.

Oreh

Warrior
Catboots said:
Det enda man kan göra för att hindra den från att spridas är typ att avsnöra aktuell kroppsdel från resten av kroppen. Vilket tydligen ska vara en synnerligen obehaglig upplevelse.
Amputera inget alternativ eller?

G

Guest

Guest
Jodå, fast vill man inte dö av blodförlust, vilket jag tror är trist, så får man snöra av blodtillförseln.