Nekromanti Neogames - Det tysta spelföretaget

Zadrith

Hero
Jag har haft ett elände att få någon form av respons från Neogames. De enda gånger de har svarat på någonting jag skrivit är när jag varit kritisk mot någonting (Där av den något kritiska men enligt min erfarenhet inte helt osanna rubriken).

Jag har vid ett flertal tillfällen mailat dem för att fråga dem om det är ok att jag lägger ut ett tabellblad som innehåller alla de viktiga tabellerna, som behövs då man skall ta reda på vad som händer med en person då denne blir skadad, samt ett par 3D-bilder av en Mundana-glob som jag inspirerades att göra efter ett par inlägg om en sådan i detta forum (och som innehåller deras världskarta som yta på globen).

Jag har dock inte hört ett ord från Neogames och gör nu ett sista försök att få respons från dem här.

Jag planerar en stor uppdatering av min EON-sida inom någon vecka och kommer då att lägga ut ovanstående saker om inte Neogames väljer att protestera.

Tabellbladet fanns för övrigt utlagt någon månad för ca två år sedan innan Krille upplyste mig om att det kanske inte var helt ok, men sedan dess har jag inte hört någonting mer.

Krille

Super Moderator
Use the phone!

Åtminstone Calle är notoriskt usel på att svara på mail. Så ring. 031-7797335 på kontorstid.

Blasphemy

Swashbuckler
Well...
Problemet att nå Neogames kan bero på mycket stress och tidsbrist även om det just nu efter gothcon och cirefaliedeadline säkert är lungt fram till nästa vecka.

Har dock pratat med CJ och han är tveksam till att skadetabellerna läggs upp online. Däremot så tyckte han att det vore intressant att se Mundana som en glob så det var helt okej.

Men som sagt. Om du vill övertala CJ är det enklast att ringa då det är han som har hand om allt som gäller eventuell copyright.

Well well... Ha det bra...

Neogames - Det schyssta spelföretaget

Det ligger faktiskt i neogames affärsidé att vara just det schyssta företaget (därav min rubrik) varför de givetvis borde sträva efter att serva sina kunder.
I ditt fall så visade du ju dig ansvarsfull genom att fråga om lov att publicera något som du var tveksamt till, vilket jag givetvis tycker du borde fått svar på. Anledningen till att du inte fick det beror säkert på översvämmade mailkonton med brev innehållandes allt ifrån typiska regelfrågor (som förmodligen i de flesta fall hade kunnats lösas per automatik om folk läst FAQ elelr sökt här på forumet) till fullständigt vansinniga idéer på spelutveckling. Att sålla bland dessa tar således en massa tid vilket naturligtvis tar tid ifrån spelskapandet samt annan nödvändig administration. Nallo berättade senast igår att han suttit i över 4 timmar och besvarat en massa brev fast att han försökt hålla sig till så standardiserade korta svar som möjligt. Översvämmade maillådor är således något av ett problem för ett företag som neogames varvid alla som mailar faktiskt inte kan förvänta sig svar.
I ditt fall tycker jag dock att du helt klart var berättigad ett svar - vilket du ju iofs fick efter att ha postat det här! :gremgrin:

Ljusetsriddare - som tycker folk som ringer/mailar till neogames borde tänka sig för en och annan gång innan de gör så utifall att de kanske kan finna svaren här på forumet eller i FAQ-sektionen - så att de som verkligen behöver svar på sina frågor också kan få det

Sankt Creigh

Warrior
Litet företag

Trots allt så tycker jag att de sköter sig riktigt bra. De är ett förhållandevis litet företag med säkerligen hög belastning.
Jag tycker att de kontakter jag haft med Neogames har fungerat mycket väl. Men självklart så kan yttre faktorer såsom konventet påverka tiden man får vänta på ett svar, ibland har ett svar till mig dröjt ganska länge men likförbannat så har det kommit.

Tack för mig!

/ / Creigh \ \