Nekromanti Neogames på Bokmässan i Göteborg

Legion

Warrior
Efter den förra helgens spelkonvent i Stockholm är det nu dags att bege sig från ön igen, denna gången till Bok & Bibliotek mässan i Göteborg.
Mässan har öppet torsdag (fackfolk mestadels) till söndag, och vi hittas i en monter vi delar med Fenix och Järnringen.
Hoppas vi ser några forumiter där!

k7e9

Hero
Jodå, en sväng förbi bokmässan blir det...
Ni har inga nya böcker att dela ut på mässan? :gremwink:

Vi ses där!

Johan K

Gammal & dryg
Aech !

Fasen, synd att det blev den här helgen..
Funderar på att dra upp till Gbg nästa helg.. Hoppas iaf att ni folk hos er !!

/ Johan K, som gjärna hade sutit & snackat med Neogames

LordTengel

Swordsman
Nytt (?) från bokmässan (en idiots rapport!)

Jag missade själv mässan i år ( :gremfrown:), men min ömma moder gick förbi montern och ringde upp mig (och väckte mig) för att höra vad jag ville ha... För att sedan kasta över telefonen till närmast sittande monterväktare, vilken visade sig vara Petter Nallo. (Om du läser det här: jag är inte fullt så efterbliven som jag nog lät i telefonen! Inser att "Jag beundrar ditt arbete" lät som om du vore moder Teresa eller Nelson Mandela... :gremblush:)

Nå, the very poäng: Petter hade godheten att bekräfta att a) Alver är på väg, och b) Av blod komna (Sylfens vrede del 3) kommer innan årets slut.

Det här kanske inte är direkta nyheter (Alver kommenterades ju alldeles nyligen), men åtminstone jag hade hunnit bli lite oroad för Av blod komna. Goda nyheter, således. Om det redan var bekräftat nyligen så kanske det var överflödsinformation, men jag har längtat efter det där äventyret ett tag nu... Överlag är det kul att det kommer något nytt till Eon.

k7e9

Hero
Re: Nytt (?) från bokmässan (en idiots rapport!)

Jag längtar också efter det äventyret och alvboken och misselmodulen...

Ja, när det kommer nytt så är det mycket trevligt...
Releaseplanen på Neogames hemsida har uppdaterats har jag sett...
Nu står Alver som Vinter 2007
Av blod skall komna som Jul 2007
Misslor som Vintern 2007/2008
Spelledarskärmen står som Vinter 2007

Så vi får hoppas på vintern istället... Jag som sett fram emot Eonsläpp nu i sommar... Nåja...

Den stora frågan, om Misslor kommer Vintern 2007/2008... Betyder det att om den inte kommer nu i vinter, så kommer den inte förrän vintern 2008? :gremwink: Eller kommer den i vår 2008 om inte i vinter..?
Jag har sett fram emot denna bok ett tag nu, och den blir alltid flyttad...

Adams

Veteran

Jag pratade med Kim om Misslor boken under spelhelgen på Almedalsbibloteket på Gotland där fans Neogames, och jag kan ganska säkert säga (utan att vara med i skrivandet) att den kommer 2007 eller tidigt 2008 inte vinter 2008.

Jag tror det menas Vinter 2007 eller 2008 (lägg inte till vinter innan 2008).

Boken verkar föresten extremt bra specielt Äventyrsuppslaget lätt spännande.

Blasphemy

Swashbuckler

Petter Nallo. (Om du läser det här: jag är inte fullt så efterbliven som jag nog lät i telefonen! Inser att "Jag beundrar ditt arbete" lät som om du vore moder Teresa eller Nelson Mandela... )
*skrattar*

Det är ingen fara. Och jag tyckte inte att du lät så förvirrad faktiskt. Men bra att du kände att du fick lite svar på de frågor du hade och hoppas att du sliter Vapenmästaren rikligt. Det är ju en modul som tenderar att falla isär.

LordTengel

Swordsman

:gremgrin: Jag är mer sammanhängande när jag har varit vaken i mer än en halv minut, om vi säger så!

Svaren var ju helt till belåtenhet och vad gäller att slita Vapenmästaren: Det jag köpte nu var mitt andra exemplar, så... :gremsmile:

k7e9

Hero

En sak jag gjorde med min vapenmästaren var att köpa plastfickor på akademibokhandeln och sätta in alla sidor i den när den började falla isär...

Så nu har jag hela vapenmästaren i en pärm (med fram och baksida och allting). Mycket smidig att bläddra i, nästan smidigare än den vanliga boken, och den håller och håller... Även om jag tänkt köpa en ny vapenmästaren till bokhyllan...

Hjalle

Swashbuckler

Vintern består väl av fler månader än bara december? (-:

-Hjalle, missade ironin.

k7e9

Hero

Jo, det stämmer nog... Vintern är längre än bara december... :gremwink:
Tur att du missade ironin, det hade ju vart lite tråkigt om någon upptäckt den...

Hjalle

Swashbuckler

Eller hur. Poängen helt bortspolad.

-Hjalle, och för att säga något vettigt... Banana hammock!