Nekromanti Neogames på GothCon XXX

AEGIS PRIME

Swordsman
Kommer det att finnas ett neogames bord på GothCon XXX? Förstår om Kim inte kommer, är en bit mellan Gbg och Gotland.
Är scenriona på GothCon kopplade till Neogames på ngt sätt mer än att det är Eon respektive NeoTech som spelas?

Hunk

Hero
Som jag har förstått det på Kim så planerar han att dyka upp på Gothcon. Det skulle dock kunna hända att han blir uppäten av ett mördarfår, fastnar uppe på en rauk varifrån han inte kommer ned eller spelar bort reskassan på Keno och därmed inte kan dyka upp.

De flesta svenska spelförlagen (Neogames, RiotMinds, Rävspel/Fenix och Rävsvans) kommer att ha varsitt bord i en gemensam sal på konventet.

Legion

Warrior
Jag kommer kämpa min väg genom horder av vilda raukar och oklippta lamm för att sedan simma över till fastlandet med Neogames moduler på ryggen. 34 mil genom snöstorm och isbjörnsinfesterade skogar knatar jag utan någonting mer är sand att äta. Allt för att få sitta vid mitt bord på Gothcon och avnjuta ert underbara sällskap (och kanske lite för att komma bort från rabiata 3-åringar och Kalkatraz, gå på krogen och se Sisters of Mercy spelningen).

Kanturi

Swordsman
Re: Neogames på GothCon XXX (OT)

34 mil genom snöstorm och isbjörnsinfesterade skogar knatar jag utan någonting mer är sand att äta.
Sand? I skogar med härjande snöstormar och isbjörnar? Din fantasi är stor må jag säga :gremlaugh:

Foggmock

Myrmidon
Kommer det att finnas ett neogames bord på GothCon XXX? Förstår om Kim inte kommer, är en bit mellan Gbg och Gotland.

Äh, kommer det folk från Norrland kan Kim masa sig över från Gotland tycker jag allt... ser fram emot att få snacka lite med honom... :gremwink:

Är scenriona på GothCon kopplade till Neogames på ngt sätt mer än att det är Eon respektive NeoTech som spelas?

På vilket sätt skulle det vara isådanafall? Alltså, jag förstår ju ifall man tycker att Rävsvans förlags äventyr är anknutna till Rävsvans förlag om det finns med en flicka med rävsvans i äventyret, men på vilket sätt skulle ett Eonäventyr vara kopplat till Neogames istället för att vara kopplat till Eon?

Mina två, navelskådande, eurocent.

Legion

Warrior

Hörni, ska man komma undan isbjörnar har man inte tid att stanna och proviantera. Jag har naturligtvis sanden med mig från ön...viktigt att planera sin resa ordentligt :gremwink:

Ydram

Warrior

Varför fly från isbjörnarna, det är ju bara att tämja dom och använda dom som riddjur. Det är sånt vi sysslar med här uppe... ca 150 mil på en isbjörnsrygg ger hår på bröstet!

AEGIS PRIME

Swordsman
På vilket sätt skulle det vara isådanafall? Alltså, jag förstår ju ifall man tycker att Rävsvans förlags äventyr är anknutna till Rävsvans förlag om det finns med en flicka med rävsvans i äventyret, men på vilket sätt skulle ett Eonäventyr vara kopplat till Neogames istället för att vara kopplat till Eon?

Ja... Vad menade jag egentiligen.. Var nog trött på jobbet. :gremconfused: Har för mig att jag tänkte om Neogames låg bakom konstruktion, "piskade" ngn för att promota det :gremgrin:, att på liknade sätt som Krille gör med sina spel. Att visa sig aktiv på konvent genom scenario tror jag är ett utmärkt sätt att visa sig för redan frälsta. Anders och Tove har ju gjort det i flera år..

k7e9

Hero
Härliga tider!! Jag höll på att skratta ihjäl mig av ditt inlägg... Tack för min nära-döden upplevelse! :gremwink: Tack tack...

Men supertrevligt att du kommer på GothCon, alla betänkligheter jag en gång hade på om man skulle orka masa sig dit (jag bor i Gbg, och ja, jag e lat) e som bortblåsta... :gremtongue:

Visserligen hade jag nog vart där oavsett... Men är det fler Neogames-personligheter som dyker upp på GothCon, eller ska du sitta vid bordet helt själv?? :gremwink:

Foggmock

Myrmidon
för mig att jag tänkte om Neogames låg bakom konstruktion, "piskade" ngn för att promota det , att på liknade sätt som Krille gör med sina spel.

Aha, okej. Jag vet faktiskt inte om Neogames har kört företagsarr innan, de hade ett Phobiaäventyr på Lincon för två år sen har jag för mig, och jag tror nått Eonäventyr på ett Gothcon.

Och förresten så piskar Krille bara mig när jag har varit stygg!

Foggmock - Medarrangör och spelledaransvarig på Girighet

Legion

Warrior
Den gode herr Nallo har lovat att dyka upp och förpesta tillvaron för oss med sin sedvanliga Gothcon förkylning (ofelbart förkyld, varje år), och CJS lär inte heller kunna hålla sig borta helt. Men allt sånt är ju egentligen trivialt. Den stora frågan är ju......blir det någon Gothcon pub i år?

Ymir

Liten kantbaron
Den stora frågan är ju......blir det någon Gothcon pub i år?
Det är lite osäkert, Rippo är ju förlorad i fjärran östern. Ska det bli Gothconpub, måste någon annan hålla i det i år. Kanske dags att göra en förfrågan på evenemangsforumet?

- Ymir, kommer också på GC, såklart

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Neogames på GothCon XXX OT

Förkylning må vara en sak... Men när jag var på LinCon så hade jag migrän - så dit åker jag inte mer.

ripperdoc

Myrmidon
Ja, jag kan bara ge er min oändliga visdom i Arrangerandet-Av-Burleska-Öldrickartillställningar, och mitt spirituella stöd. Om ni sparkar på ex. Zimmermann går det nog att ordna, han bossar över lokalen vi använde sist (eller ngt åt det hållet).

/Rippo?

k7e9

Hero
GothCon pub, hmm, ja det hade ju vart intressant om det arrangerades... Hmm hmm... Funderade på, måste man betala anmälningsavgift till GothCon för att gå på GothCon pub?? Jag tänkte nämligen bara besöka GothCon i princip varje dag, men inte spela något...

Spela kan jag göra hemma i lägenheten... Vi har allt för mycket spel, och många av dom har vi knappt ens testat på... Kanske en endagsbiljett om något kul skulle dyka upp... :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Gothcon Pub [halvt ot]

Gothcon pubben har egentligen inget med Gothcon att göra, utan arrangeras kvällen innan Gothcon startar av några tappra själar med bra tillgång till lokal och alkoholhaltiga drycker.
Var mycket trevligt senast, men vi får se om jag dyker upp på Gothcon och eventuell Gothcon pub.

Svaret på din fråga är alltså nej, du behöver inte pröjsa Gothcons anmälningsavgift bara för att få dricka saft med forumfolk. :gremsmile:

k7e9

Hero
Re: Gothcon Pub [halvt ot]

Weehiii...
Saft saft saft!! :gremsmile:

Det låter ju vettigt det... Man kan väl anta att det lär dyka upp någon tråd här i forumet som säger om det blir någon GothCon-pub... :gremwink:

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Neogames på GothCon XXX samt Rävspel

Då är det dig jag skall prata med för att Spelleda på GothCon då.... Jag har anmält mig till Krille men inte fått ngt svar...