Nekromanti Neogames

SKIN69

Warrior
Uppenbart är det ju tvärt om, sthlm har blivit en förort till göteborg, men huvudstaden om 60 år borde ju vara malmö (eller CoMa). Norrland kommer vara helt avfolkat inom 20 år medans hela skaraborg kommer vara en enda lycklig lyxförort. Hela skövde kommer vara ett enda campus med industriskola (fd volvo) och militärakademi (p4)...
Häpp!

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

Pendragon

Swashbuckler
Gillar teorin om Malmö... då kanske vi blir något mer än en förort till Köpenhamn (tveksamt iofs)...

Fri öl åt folket!

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

Pendragon

Swashbuckler
Intressant, måste jag definitivt kasta en gets öga på

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"

SKIN69

Warrior
CoMa

En enormt bra bok, den är IMHO bättre än gibsons böcker, den är inte lika abstrakt.
Boken handlar om staden CoMa som är europas nya handels och industricentrum då t ex paris har lbivit bombat och berlin är en enda stor slum.
Det är nästan otroligt att den kan vara skriven av en svensk föfattare, den känns väldigt osvensk (vilket även står på baksidan av min).
Värdefull läsning för alla cyberpunkare :]

Jag funderar på att skriva ner alla fakta om staden från boken och göra nån sorts liten beskrivning, men det kommer nog krävas flera som jobbar på de. Any takers?

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

Snow

Swashbuckler
Re: CoMa

coma är så dåligt skriven så att man kräks på den. Ungefär samma kvalitet som fem-böckerna enligt min åsikt. *suck* (Däremot inte sagt att den inte kan gå att läsa)

Snow
Dead, but still walking around