Nekromanti Neotech chars i Mundana

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
Tjenare,

Har en liten fråga till er där ute, skulle ni kunna tänka er att spela en kampanj/äventyr i mundana med era ntech chars?

Typ i stil med att rp flyger över barmuda triangeln, somnar och vaknar upp på ett fällt och helt plötsligt kommer det dussinet håriga typer springandes skrikande mot rp med yxor i högsta hugg. RP vet inte om det är dröm, verklighet eller VR, och har ingen aning hur dom ska ta sig hem. Och för att göra det ännu roligare så har rp sinna prylar med sig, eller möjligtvis hittar dom vartefter. Då kan man också slänga in fiender i stil med drakar som man annars typ inte kan ha med.

Jag frågar detta pga att en spelgrupp jag är med i kör en sån kampanj, som jag viseligen har missat, och en annan spelgrupp jag kör lite oftare gillar inte den iden över huvud taget. Det är ju olika från spelgrupp till spelgrupp, men jag skulle ändå vilja höra vad andra säger.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Regeltekniskt är allt detta ganska enkelt. Allt som måste konverteras är att konvertera neotechs avståndsstrid till Mundana. Detta torde dock inte vara aktuellt under allt för många möten, eftersom deras ammonution lär ta slut och det finns knappast några sådana fabriker i Mundana.

Annars kör på det. Jag har lekt med tanken själv, men det har alltid slutat med att RPna sitter i VR-mundana. Däremot så hade jag med en CySLiG hackare som var Mundananörd. Hans nick var Daak och han refererade konstant till sin livvakt som sin "paladin". Han hade dessutom låtit sätta Fexiororderns märke på livvaktens kläder :gremwink:

/Naug

MovinGalt

Warrior
Mundana-chars i N2

Vi körde tvärtom, RPs blev nedfrusna av en ond kryo-dyrkar-sekt och vaknade inte upp förrän xxxx år senare, 2059 för att vara exakt.

Men då fanns det Mundana-varelser, lite som en slags fantasystuk i en modern värld. Tyvärr blev det inte förbannat roligt som väntat, vi körde inte sålänge där, men det spårade snabbt ur. Kanske fungerar bättre omvänt.

/MovinGalt - vanhelgade Gock 60:s med inbundna demoner

Olle Linge

Snigel
Vi har gjort något liknande, fast det var star wars-rollpersoner i någon fantasy värld (minns inte vilken). Det var faktiskt rätt roligt - ett tag. :gremlaugh:

Vi spelade kanske inte 100 % seriöst, men det skulle säkert fungera. Det hänger ju väldigt mycket på karaktärerna. Det urartar rätt snabbt om det är skjutgalna legosoldater, men kan bli väldigt intressant annars. Go, go, go!

Olle Linge

Snigel
Utrustning?

Jag glömde fråga om du räknade med utrustning? I mitt exempel nedan, plockade vi även med oss allting som stod på utrustningslistorna och sådär. Det blir en jäkla skillnad om man gör det. Cybertech kan ju också vara rätt intressant, i alla fall innan garantin löper ut :gremlaugh:

MongoMan

Swordsman
Jag och våran Eon spelledare tänkte göra en sådan kanpanj.
När vi presenterade våran ide så blev vi nedröstade
av alla som fanns överallt. En av spelarna ansåg att iden
verkade "trist", utan att ens ha testat någonting.
Om det är någonting som får mig på dåligt humör så är det
tråkiga spelare som inte vågar testa nåt nytt.
Vi hade tänkt oss en Expedition i djuprymden, då hittar RP
en planet med liv, radion dör och de störtar
nånstans i Takalorr.
Där får de försöka ta sig till Asharien
eller Soldarn eller nåt annat civiliserat land.
Köt hårt! En rolig ide.

"Keeping you is no gain, Losing you is no loss."
Khmer Rouge saying.

Mori Motonari

StefanB

Warrior
riktigt bra ide det där med en annan planet, blir ju faktiskt inte alls lika flummit som att dom bara hamnar där...

sen skulle det va bra om planeten var lååångt från jorden... så rp får ljupfrysas, eller hamna i en portal av nått slag, kanske ett maskhål, eller är med om nått kul experiment. hmmm får skissa på detta idag/inatt

...men att det är vr och nån helt enkelt tvingar det på rp medans dom sover kan funka det med. Beror väll på lite vilken kampanj äventyret är med i

ChoedanKal

Veteran
En annan planet? Långt från jorden? År 2059? Lycka till!

Om det finns någon maskhålsöppning i Sol så måste den vara ganska långt från jorden, eftersom vi ännu inte har sett skymten av den. Och att rollpersonerna bara skulle bestämma sig för att ta ett skepp och resa rakt ut i ingenstans är inte speciellt troligt.

Då gillar jag idén med VR bättre. Man kan göra det riktigt cliché, så att rollpersonernas plan störtar utanför en tropisk ö i Stilla Havet eller nåt, där en galen vetenskapsman tar dem tillfånga medan de är medvetslösa, och kopplar upp dem till en nyutvecklad form av high-tech VR med vilken man inte alls förnimer den verkliga världen. Det vore grymt! Speciellt om man lade upp det som en hel campaign där sista uppdraget utspelade sig efter att man tagit sig ut ur VR-världen, och då ska kicka vetenskapsmannens ass och ta sig ifrån ön på något mer eller mindre clichéartat sätt!

StefanB

Warrior
låter mycket bra... vetenskapsmannen måste såklart ha en massa vakter över hela ön... får nästan ta och sätta mig ner och skissa innan jag börjar skolan idag.

Funderar att ha med den kampanjen i en större kampanj jag håller på med. Den kampanjen är en sammanflätning av mer eller mindre ensamstående äventyr.

Föresten ChoedanKal (antar att det är du Robin) är det nått du skulle vilja köra nån gång när vi ses eller hjälper du till att skapa äventyret?

Även ni andra där ute är mycket välkommna att komma med ideer.

ChoedanKal

Veteran
Hur mycket jag än hade velat vara med och spela detta äventyr (den här VR-idén var faktiskt riktigt bra), så tror jag tyvärr inte att vi kommer att ses på mycket länge. Förmodligen dröjer det ända till sommaren - i alla fall såvida du inte har tänkt fira jul i Stockholm.

Jag ska som du säkert vet dit (precis som förra julen, och julen innan det, och julen innan det...), så om du kan övertala din mamma om att en släktträff over julhelgen är en bra idé så kan vi kanske ses då.

I vilket fall så kan vi nog inte spela rollspel med varandra på ganska lång tid (annat än vårt klassiska 1Player Ntech Mode), så om jag ska ha någon som helst glädje av den här campaignen så får det nog bli i form av medförfattare. Du kan alltid ha nytta av ett story-proffs som jag! :gremcool: