Lite märklig idé kanske, men med mycket "fritid" i fjärran land har jag satt ihop en historiebeskrivning som knyter samman rollspelen Neotech 2, Eclipse Phase och (hör och häpna) Mutant Chronicles!
Inspiration är hämtad från spelen (naturligtvis), från filmer och blandade artiklar på nätet.
Har också klämt in en epok för att spela Avatar på Pandora (känner mig något tveksam till detta, men Pandora och Avatar känns som en fantastisk RPG setting)…
Idén är också att knyta olika filmer till tidslinjalen, typ så här;
2029 – The Island
2041 – Johnny Mnemonic
2154 – Avatar
2211– Terminator Salvation
2300 – The Matrix
Projektet är inte klart utan skall fyllas på med en hel del år för grundande av städer, kolonier och några dussin krig. Vad ska bort (allt?), vad kan vara kvar eller ändras? Några förslag? Några teknologiska landvinningar som borde vara med eller tas bort?
/PalMer
Inspiration är hämtad från spelen (naturligtvis), från filmer och blandade artiklar på nätet.
Har också klämt in en epok för att spela Avatar på Pandora (känner mig något tveksam till detta, men Pandora och Avatar känns som en fantastisk RPG setting)…
Idén är också att knyta olika filmer till tidslinjalen, typ så här;
2029 – The Island
2041 – Johnny Mnemonic
2154 – Avatar
2211– Terminator Salvation
2300 – The Matrix
Projektet är inte klart utan skall fyllas på med en hel del år för grundande av städer, kolonier och några dussin krig. Vad ska bort (allt?), vad kan vara kvar eller ändras? Några förslag? Några teknologiska landvinningar som borde vara med eller tas bort?
/PalMer
Attachments
-
208.5 KB Views: 27