Nekromanti Neotech, Eclipse Phase och Mutant Chronicles i ett

PalMer

Warrior
Lite märklig idé kanske, men med mycket "fritid" i fjärran land har jag satt ihop en historiebeskrivning som knyter samman rollspelen Neotech 2, Eclipse Phase och (hör och häpna) Mutant Chronicles!
Inspiration är hämtad från spelen (naturligtvis), från filmer och blandade artiklar på nätet.

Har också klämt in en epok för att spela Avatar på Pandora (känner mig något tveksam till detta, men Pandora och Avatar känns som en fantastisk RPG setting)…

Idén är också att knyta olika filmer till tidslinjalen, typ så här;
2029 – The Island
2041 – Johnny Mnemonic
2154 – Avatar
2211– Terminator Salvation
2300 – The Matrix

Projektet är inte klart utan skall fyllas på med en hel del år för grundande av städer, kolonier och några dussin krig. Vad ska bort (allt?), vad kan vara kvar eller ändras? Några förslag? Några teknologiska landvinningar som borde vara med eller tas bort?

/PalMer

Attachments

Korpa

Umenörd
Jag har själv inte spelat Eclipse Phase, men däremot N2 och MC, och jag ville bara säga att jag är sjukt imponerad!

ripperdoc

Myrmidon
Om vi bortser från att Johnny Mnemonic tillhör en framtid som aldrig kommer ske (d.v.s. att transportera data fysiskt i huvudet på folk verkar vara ett bakvänt sätt att göra), så är detta en cool idé.

Det fanns ju gamla idén i Neotech om att hänga på ett sci-fi spel cirka 50 år efter Neotech, som har haft ett antal olika arbetsnamn.

Jag gillar idén, dock tror jag spelen klarar sig ganska bra på egen hand också... d.v.s. har inte själv sett behovet!

Ett tips, vad det nu är värt, är att nästa Neotech kommer ha en ganska uppdaterad tidslinje och teknisk utveckling för att dels hinna ikapp vår nutid och för att dra vissa saker lite mer till sin spets. Rent praktiskt börjar det faktiskt bli svårt att komma på teknologi "bortom" Neotech, utöver uttjatade klassiker som anti-gravitation och warp-speed. Jag menar, Avatar innehåller väldigt lite ny teknologi - att fjärrstyra en kropp är teoretiskt möjligt på mycket kortare sikt än 2154.

Men som sagt, man ska inte blanda in för mycket realism och framtidsförutsägelser, bättre att göra det spel och den värld man vill ha!