Nekromanti neotech eller eon?? ge mej för o nackdelar =)

Ydrefors

Veteran
Jag kanske ska köpa neotech men vill veta om det e värt att byta från eon till neotech!!!?
NEED HELP!!

Svarte Faraonen

ром и смерть
Det är två helt olika spel i fråga om genre. Föredrar du fantasy eller cyberpunk/technothriller? Innan vi vet det kan vi inte svara. Men Eon har i alal fall betydligt mer material utgivet än Neotech -- om det sedan är en för- eller nackdel får du avgöra själv.

Honken

Hero
Fördel: I grund och botten samma system.

Naktdel: Ny version på väg.

Själv har jag lirat Neotech, och jag tycker det är lysande. Fast, kanske lite hårdvaru runkande.

/Honken

ripperdoc

Myrmidon
N2 kan vara svårt att få tag på, vilket skulle kunna vara en nackdel :gremsmile: Spelet är nämligen slutsålt, men kan fortfarande hittas på begagnatmarknaden eller i ett gäng spelaffärer, såvitt jag vet.

Annars håller jag med Bobby om att det är helt olika genrer, det är svårt att jämföra Eon med Neotech. Köp båda :gremwink:

/RD

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, om du gillar hightecj-grunkor & sådant så tycker jag absolutatt du ska köpa Neotech. Elelr liknande spel.
Fördelen att du köper N2 är att du antagligen komer att slippa traggla så mycket regler, då mycket är lika.
Nackdelen är, som sagts, ära tt det är lite svårt att få tag på. Men säg de saker som inte går att lösa.

/ Johan K, som haft mycket trevligt med bägge dessa spel !!

Torbjörn

Swordsman
Jag kanske ska köpa neotech men vill veta om det e värt att byta från eon till neotech!!!?
Jag tolkar frågan som att du redan har Eon men inte vet om du ska överge detta för Neotech. Riktigt?

Eon och Neotech - liknande regelsystem. Visst, men det har ju D&D, CoC d20 och Star Wars d20 också!

Det avgörande bör vara om du vill byta genre, för det är väl det som det handlar om här. Om du vill lämna fantasy för cyberpunk så bör Neotech konkurrera med åtminstone Shadowrun, Cyberpunk och d20 Modern. Är du då väl förtrogen med Eons regelsystem och gillar detta kan Neotech mycket väl vara ett bra val.

Torbörn