Nekromanti neotech eller star wars????

Storuggla

Champion
Re: d20

"Och? Det är Star Wars vi talar om. Ljud i rymden, flygplanssvängar i vacuum, femtonmetershopp och dubbla ljusvärjor, liksom. Hur realistiskt är det?"

Jag kan bara inte spela Star Wars d20. Jag har hela mitt rollspeland eliv förknippat Star Ward med några t6 och ett och annat sunkigt rollforulär. På något vis känns det för mig fel att ha en level sju jedi eller så, jag har inga faktiska argument eller konkreta bevis, det känns helt enkelt fel för mig. Som att lägga senapssill på havregrynsgröten (vilket min far gjort), vr och för sig är de bra, men tillsammans... nä.
Hoppas ingen tar illa upp och tror jag jag är en rabiat d20-hatare nu, för då måste jag tvinga dem att inventera min spelsamling.

Däremot gör sig Traveller bra i d20-kostymen! ^_-

Storuggla, använder elspänningen

Krille

Super Moderator
T10-systemet

"Jag kan bara inte spela Star Wars d20. Jag har hela mitt rollspeland eliv förknippat Star Ward med några t6 och ett och annat sunkigt rollforulär."

...då kanske jag inte ska nämna att jag allvarligt funderar på Star Wars T10. :gremwink:

Storuggla

Champion
Re: T10-systemet

"...då kanske jag inte ska nämna att jag allvarligt funderar på Star Wars T10. "

Men det gjorde du ju! :gremshocked:
Nåja, jag tror den största anti-känslan kommer från levels. Det känns... som man skulle ha ett diplom, typ. Så om du håller dig borda från levels och lovar att ha med jawor så ska du nog se att jag kan uppskatta det. ^_-

Storuggla, gillar jaworna

Troberg

Sinister eater

...då kanske jag inte ska nämna att jag allvarligt funderar på Star Wars T10.
Passa dig, George Lucas kommer att utföra den fruktade Khoppi-riten på dig!

G

Guest

Guest
Re: GURPS Star Wars

OK, det var inte den jag syftade på. I så fall finns det alltså två GURPS Star Wars.
Jag tror du tänker på Francis Martels Unofficial GURPS Star Wars (fanns på en annan sida förrut men inte nu längre) vilket han har lagt av med och dessa grabbar tog över det och fortsatte med arbetet (Om du kollar på sidan finns boken med där). Dock har jag inte sett någon uppdatering på ett långt tag så man undrar om det har hamnat på is.

Sedan finns det en hel del andra konverteringar men inte i närheten lika omfattande som Unofficial GURPS Star Wars Projekt.

Personligen ansåg jag att Martels variant låg för långt från canon materialet (helst när det gällde den tekniska aspekten) så jag har gett mig i kraft med att skapat en egen GURPS Star Wars book.
Jobbigt ja, helst när man försöker skapa alla fordon med GURPS Vehicles.

Staffan

Myrmidon

Skapa Star Wars-fordon med GURPS Vehicles? Är du galen</font size>, människa?

GURPS Vehicles och Star Wars är ungefär som materia och antimateria - de kan aldrig mötas utan att explodera.

Krille

Super Moderator

"GURPS Vehicles och Star Wars är ungefär som materia och antimateria - de kan aldrig mötas utan att explodera."

...men det låter ju helt rätt, juh! Det är ju precis vad fordon i Star Wars ska göra. :gremwink:

G

Guest

Guest

Jodå nog går det, men lite knep och knåp blire. Dock är det outhärdligt att göra det för hand därför skapar jag fordonen i ett program som heter GVD (Gurps Vehicle Designer).
Dock har jag kört fast på grund av en bugg i programmet som förstör fordonens värden så man får se om jag orkar vänta på att buggen fixas eller ifall man skapar upp fordonen på egen hand utan vehicles.
Har dock redan "skapat" fordonen för använding med SOCS (Space Opera Combat System) som finns i GURPS Compendium II, men på grund av det abstrakta systemet så saknar man referens när Rymdfordon anfaller Markfordon och tvärtom. Det var därför jag gav mig ikast med att försöka skapa dom i GURPS Vehicles.

Netzach

Veteran
Mörka Sidan

Världen är ju densamma, men SWd20 har en stor fördel med Dark Side Sourcebook (den Mörka sidan utforskades aldrig i SWd6).
Tror att det kan vara en anledning till att West End Games kursade trots sitt enormt starka varumärke (Star Wars). Man verkar helt ha missat den anithjälte-trend som rådde under nittiotalet med början hos Kult, Vampire m fl. Klart att spelet hade mått bättre av Mörka möjligheter.

Håller i övrigt med Storuggla, min antipati gentemot d20 har inga rötter i personliga erfarenheter, utan bara att Lvls känns stämningsdödande.

Krille

Super Moderator
Re: Mörka Sidan

"Tror att det kan vara en anledning till att West End Games kursade trots sitt enormt starka varumärke (Star Wars). Man verkar helt ha missat den anithjälte-trend som rådde under nittiotalet med början hos Kult, Vampire m fl. Klart att spelet hade mått bättre av Mörka möjligheter."

Nä, orsaken är något så trivialt som...

...en skoaffär.

Jo, det är sant! West End Games började som en sidosyssla till en skoaffär, och skoaffären behövde ett akut tillskott på pengar. Det hela slutade med att West End Games fick likviditetsbrist och var tvungen att rekonstrueras inom kapitel 11.

Netzach

Veteran
Skor och Sci-Fi

Vilken blandning! Lite tragikomiskt

Synd ändå, tycker många av supplementen är bra (bortsett från DarkSide-missen).

Netzach

Veteran

Använde sig inte Wastelands av något liknande? Tror att man matchade T10-slag mot svårighetsgrader eller något i den stilen. Tyvärr var vår spelis för lat för att lära sig och implementera de reglerna så han modifierade Kultsystemet en smula och körde på det.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Wastelands

Använde sig inte Wastelands av något liknande? Tror att man matchade T10-slag mot svårighetsgrader eller något i den stilen.
Man slog 2T10 mot en svårighetsgrad är jag rätt säker på.

/tobias

G

Guest

Guest
Re: Mörka Sidan

Nä, orsaken är något så trivialt som...

...en skoaffär.

Jo, det är sant! West End Games började som en sidosyssla till en skoaffär, och skoaffären behövde ett akut tillskott på pengar. Det hela slutade med att West End Games fick likviditetsbrist och var tvungen att rekonstrueras inom kapitel 11.

Precis som i "Liftarens guide till galaxen"... Länge sen jag läste dem men dör inte en hel planet p.g.a. för mycket skoaffärer?
Douglas Adams är inte så lite prekognitiv.

Netzach

Veteran
Intressant

Det låter ju faktiskt ganska klyftigt. Två tärningar som läggs ihop torde minska risken för extrema utfall som man får i WoD t ex.

Tack för upplysningen