Är det bara jag som tycker att författaren till denna bok är lite väl hemkär när det gäller att konstruera det skandinaviska samhället. Det blir någon sorts fånig förtäckt nationalism där SFS är så jättefint och resten av världen är mycket sämre på allt. Vissa detaljer känns också så otroligt snodda, tex fångkolonin på Hisingen i Göteborg. Orginaliteten ligger inte helt på topp i denna bok, den är inte dålig men det känns som den är en ljumen blandning av allt det författarna sett på bio. Ett Cyberpunk spel gör man inte genom att rapa upp och blanda allt som finns i gamla rollspel eller filmer. Det blir liksom som att dricka vinglögg med Zingo, båda är goda men inte tillsammans.
Neotech är ett bra spelsystem men till en början så fanns det mest vapen (Offensiv) och nu när man ska konstruera världen så väljer man att sno en massa saker till höger och vänster vilket inte imponerar på mig i alla fall. Ja menar inte behöver jag lägga ut en massa pengar på Neotech om jag kan ta ett Ob-system, lägga till de kunskaper jag har om vapen och sedan blanda detta med alla filmer som jag tror är något som liknar Cyberpunk.
Neogames måste se till att man är mer originella i sitt skrivande, man måste granska sina frilansare bättre. Neotech är ett bra spel, men det får inte bli en billig hoplappad Hollywood kopia.
Och så var det med den saken Gud.
Olle
Neotech är ett bra spelsystem men till en början så fanns det mest vapen (Offensiv) och nu när man ska konstruera världen så väljer man att sno en massa saker till höger och vänster vilket inte imponerar på mig i alla fall. Ja menar inte behöver jag lägga ut en massa pengar på Neotech om jag kan ta ett Ob-system, lägga till de kunskaper jag har om vapen och sedan blanda detta med alla filmer som jag tror är något som liknar Cyberpunk.
Neogames måste se till att man är mer originella i sitt skrivande, man måste granska sina frilansare bättre. Neotech är ett bra spel, men det får inte bli en billig hoplappad Hollywood kopia.
Och så var det med den saken Gud.
Olle