Nekromanti Neotech expansioner

Madon

Warrior
Kan ni beskriva vad som finns i expansionen Neotech Ultra. Och om det är värt att köpa expansionerna som släpptes till neotech 1? Det är så att min rollspels grupp ska utöka med neotech och jag kollar vilka expansioner vi ska ha :gremgrin:

Magnus L

Hero
Neotech Ultra innehåller i tur och ordning.

Generering av familj
Nya Yrken
Tabell för grupprelation
Namn
Kontakter
Fiender
Arketyper
Cinematiskt Rollspel
Religioner
Länder
Megaföretag
Generatorer
Ordlistor
Historia
Kartor

Jag tycker att Ultra är köpvärd..det är inte den bästa modul jag sett..men itne den sämsta heller. Klart köpvärd om man är SL ochj intresserad av att få in mera känsla. Kan ge viss inspiration..

Dock..

..tycker jag att du i första hand ska skaffa de tre äventyren som släppts till N1, lätta att konvertera och grym känsla..särskilt Avalanche och Mangala.

Nippon är väl sådär men gillar man japan så.

PAX

Jordisk Äventyrare
Precis som Revan så rekommenderar jag äventyren som finns.

Titta på lite andra spel också. Cyberpunk 2020 ligger väl närmast om du vill ha den spelstilen. Vissa böcker till GURPS kan vara bra att använda sig av.

swazze

Swordsman
Tänk på att Nippon är främst en bakgrundsmodul (innehåller dock även ett äventyr)och inte bara ett äventyr, vilket många missar. Nippon behandlar större delen av Asien samt Australien. Jag tycker att den är helt klart köpvärd och ger mycket inspiration till äventyr. I modulen finns även en hel del beskrivet om kampsporter och stridskonster vilket man inte har så mycket nytta av(förutom bakgrundsinfon) nu när offensiv finns.

Hardware behöver du nog inte prioritera allt för högt iom att en uppdaterad version kommer med tiden(den är ganska färdigskriven vid det här laget)

AEGIS PRIME

Swordsman
Ultra tycker jag är mycket prisvärd, i synnerhet om man är en ganska lat SL som jag är, samt att jag improviserar väldigt mycket och då är det smidigt att ha en sådan bok. Den liknar till viss del en helt underbar bok till Wizard of the Coast Star Wars; Galactic Campaing Guide som faktiskt inte är det helt dumt inköpt till NeoTech enligt min åsikt.
Nippon är mycket bra men jag är ganska tänd på Japan som spelmiljö i NeoTech. Äventyren är jag skeptisk till, för episka för min smak men det beror på vilken sorts kampanj man spelar gissar jag på.
Jag är väldigt svag för Showdown i Berlin och även till viss del Metusalems Offer.
Offensiv är inte dålig (Kan inte klaga på en modul som det tog nästan sex år att få klar, eller i alla fall släppt) men det känns ibland lite väl mycket av det hela.
Hardware är bara gammal och där behövs det helt klart en uppdatering.