Nekromanti Neotech I vs. Neotech II

Targon

Hero
Två frågor från Neotech-newbe

1. Vilka är de avgörande skillnaderna mellan Neotech I och Neotech II.

2. Vilka förväntade nyheter kommer att finnas med i Neotech III.

MongoMan

Swordsman
Det lär inte komma nåt Neo III på några år eftersom de fyra moduler som finns på neogames releaseplan inte ens har ett fastställt releasedatum.

"Keeping you is no gain, losing you is no loss."
Khmer Rouge Saying.

G

Guest

Guest
Jag tror nog att Neotech III eller liknande kommer släppas nästa år, eftersom neogames tar i när grundböcker tar slut och det ar ju tvåan gjort, förväntade förbättringar är väl enligt mig, vettigare yrken och nytt skadesystem ala eon 3, förhoppnings vis förbättras cybertech samt hacking också.

När jag säger N3 eller liknande så är det för att det kanske bara blir 2.5 eller något då jag gissar på att neogames inte vill förlänga historien ytterligare och dessutom vill att modulerna ska vara kompatibla.

G

Guest

Guest
saker i en modul är alldrig fullt officiellt då inte alla skaffar den, samt cybertechen behöver bara en uppdatering, inga tillägg enligt mig, och det är verkligen inte tillräckligt till en hel modul.
Samt hacking, där tror jag att matrialet som kommer skapas kommer bli max 25-30 sidor vilket inte heller är tillräckligt för en modul.
Sedan finns det massor av smådetaljer också som måste uppdateras, och dessa gör man inte heller separat.
Sist men inte minst Neogames verkar alltid prioritera nya regelböcker högre än nya moduler.

ripperdoc

Myrmidon
Skillnader mellan N1 och N2 berör jag mycket kort. Det finns massor att info att söka på om du vill rörande det. N2 har ett helt annat skadesystem (Eonish), rollpersonsgenerering, andra initiativregler, justerade vapendata, korrigerade stridskonstregler. Skadesystemet är det mest avgörande, och rollpersonsgenereringen. Världsmässigt ingen direkt skillnad - i N1 beskrivs fler megaföretag, i N2 finns istället fler organisationer och subkulturer, ex. Och layouten är helt annorlunda i spelen (inkl att N1 har illustrationer, N2 fotomontage).

Eftersom det inte finns ngn officiell info om N3 (om det ens handlar om en version 3 av Neotech) så finns det inte heller något bestämt. Jag kan dock läcka att nästa grundbok sannolikt kommer innehålla uppdaterad teknologi, utrustningslistor, korrigerad rollpersonsgenerering, mer världsinfo och mer om framtida teknologi. Inga större regeländringar förväntas, men möjligtvis kan inspiration från Eon III:s regeländringar inhämtas. Detta kan komma att ändras när som helst.

Nästa grundbok kommer att släppas när den är klar, och utan större hänsyn till nuvarande releaseplan. Den prioriteras före. Däremot prioriteras den inte automatiskt före Eonprodukter. Att en ny bok kommer nästa år låter som en vettig gissning.

/RipperDoc

MongoMan

Swordsman
Men det är ju inget bra om man bara gör nya regelböcker så fort man upptäcker en bugg i spelet. Tänk om någon har köpt massa moduler och saker till ett rollspel och sedan så kommer det istället för den där modulen "Luna Complex" eller liknande en ny utgåva som behandlar ämnet som en modul men dock gör allt ens gamla material värdelöst. Det är sådant som ger en gråa hår i förtid.

Khmer Rouge Saying.

G

Guest

Guest
Det gör man inte heller, man gör errator, men tänk på hurpass gammalt n2 är, hur mycket av texten som är inaktuell och alla bilder som måste bytas ut så är det ju inte mer än rätt att göra en ny eller iallafall modifierad släppning av n2 då det gammla är slut och man behöver fler.

MongoMan

Swordsman
Kanske det. De borde iallafall göra en bättre bindning nästa gång.
För mig har tre sidor lossnat och min kompis bok slutar ungefär vid färdigheter.
Kanske hårdpärm?

Khmer Rouge Saying.

G

Guest

Guest
Bokbindning [OT]

Hårdpärm funkar finfint, det har jag haft i ett och ett halft år nu, och angående bindningen tror jag de har sagt att de aldrig kommer använda de företaget som gjorde "misstaget" igen så det är nog bara att andas ut.

swazze

Swordsman
kanske hårdpärm?
Hårdpärm har inget med bindningen att göra. Du kan sätta hårdpärm på den vanliga neotech boken, men bindningen blir inte bättre för det. Men Neogames kommer garanterat byta till trådbindning i en ny grundbok.

G

Guest

Guest
Inget seriöst svar

Det finns redan en modul som behandlar hacking.

Kolla in här: LÄNK
Favorit i repris är ju den här: LÄNK
MVH
Lexx

MongoMan

Swordsman
Tro mig, det blir värre.
På min offensiv har pärmarna fallit av men jag tejpade i god tid så den är räddad. Försök det om pärmarna börjar falla av att du tejpar med genomskinlig tejp.