Nekromanti Neotech II + Eon äventyr

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena Alla Forumiter

Vi är två killar som är ganska mycket intresserade av fantasy, nutids & framtidsspel...Vi spelar för tillfället både N2 o Eon och nu skulle vi vilja se om det går att införa lite mera övernaturliga händelser i N2 och sen lägga över dom i Eon och sedan skicka dom till vår världstid för att stänga den tidsportal som har förvrängt våran tid...Jag som skriver nu spelar N2 och jag hade tänkt att skapa dom sju karaktärerna som finns i Mighty Morhfing (kan inte stava) Power Rangers och han som spelar Eon kommer att skapa karaktärena ifrån serien Mighty Knights and Mystics Powers (tror jag den heter) och Suikojden II (Stars Of Destiny) vilka kommer att spela i våran tid...Jag tackar för alla svar bra som dåliga

H Desticado
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag tackar för alla svar bra som dåliga

Okej, här kommer ett dåligt svar. :gremsmile:

Rollspelsmakande är för rollspels-skrivande, inte kampanjskrivande. Jag flyttar detta till rollspelsforumet, såvida du inte skriver två inlägg på Eon och Neotech-forumet.

Egentligen är vi emot "crosspostning" (posta samma sak på två forum) men du kan ju skriva om Neotechaspekten på neotechforumet och sedan länka till Eonaspekten på Eonforumet.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Övernaturligheter i Neotech

Jag har i min Neotechkampanj infört utomjordingar, telepati, självmedvetna metaller, ett själsbegrepp som kan vetenskapligt bevisas, reinkarnation och lite annat bös. Detta har varit en succé inom våran spelgrupp och kan inom vanligt folks referensmallar lätt kallas för 'övernaturligheter'. En inte helt färsk upplaga av mina telepatiregler kan finnas här .

Är du intresserad en rykande färsk upplaga av min telepati så kan jag mejla dom till dig. För information om dom resterande konstigheterna så får du nog försöka chatta med mig på #rpgonline (på ircnet) för dom är för många och för invecklade för att ta över ett forum :gremsmile:


/Naug, som precis spelledit "konstigheter" i N2
 

Lord Renisis

Warrior
Joined
26 Jul 2003
Messages
376
Location
Linköping
Jag har tänkt lika dant som du ungefär, och tänker göra en sådan kampanj om min spelgrupp tilllåter...
Dock ska dom börja i Neotech världen och sluta i Neotech världen...
Men dom ska kunna ta sig till Mundana när dom vill...
Bara gå till en speciell byggnad...
 
Top