Re: Neotech med övernaturligheter. *edit*
Jag har gjort det. Det funkade rätt bra och jag var mycket nöjd med resultaten.
Jag kastade in ett kraschat utomjordiskt rymdskepp i Tanzania och Mocambique (vilket var den stora anledningen till att Disangani egentligen invaderade stället) som extremt få människor kände till. Den enda som egentligen fick labbarna på det här var Takamura Biolabs samt den japanska underrättelsetjänsten. Dessa trekönade halvinsektoida utomjordingarna var telepater, vilket gjorde att Takamura slutligen började behärska tekniken att göra mänskliga telepater (även om dom fortfarande är rätt labila).
I och med telepati så var jag tvungen att ta ställning till existensen av själ, och konstaterade att allt som levde biologiskt hade en själv (även encelliga organismer t.ex. amöbor. En människas själ var bara summan av alla den människans cellers själar) och att själarna reinkarneras. Vilket gav upphov till ett slags "andeplan" eller vad man ska kalla det. Däremot hade elektroniska varelser av någon anledning inte denna "själ", vilket gjorde att telepater i stort sett kunde hitta androider. Och att de hade en extremt låg respekt för icke-biologiska AIer. Undantaget var AIer byggda av själastål, men dom klassades inte som artificiella, utan högst naturliga (själastål var en för deras solsystem unik metallegering som hade en telepatisk resonans. Den fanns i ett asteroidbälte som omgärdade stora delar av deras solsystem vilket hade gett den telepatiska bakgrunds"bruset" som var nödvändigt för att evolutionen skulle börja kunna ta hänsyn till telepati).
Så jo, jag har haft med övernaturligheter. Eller vad man nu vill kalla det för. Kanske bara lite mer fiktionsartad sci-fi?
/Naug, prövat