Nekromanti Neotech + Mutant ?

Eagle

Swordsman
Hej!

Jag undrar om det går att kombinera Neotech med Mutant? Jag gillar förbjudna zoner och muterade varelser från Mutant och den jordnära framtidsbeskrivningen från Neotech. Hur kombinerar man bäst dessa två spel med varandra?

Tack på förhand

Nordmannen

Veteran
Mutanter blir nok vanskelig å innføre i Neotech (noen går det vel alltids ann), men når det gjelder forbudte soner så har du jo London som er delt opp i soner der du enten går inn på eget ansvar eller ikke har tilgang på. Området rundt er dessuten ubeboelig.

Johan K

Gammal & dryg
Det bästa av 2 världar...

Ett förslag från min sida är att du tar det du gillar bäst från Mutant & det du gillar bäst NeoTech, sedan så slår du ihop detta.. & vipps så har du fått ett kombo av dessa 2 spel.
Hur låter detta ?

Eagle

Swordsman
Re: Det bästa av 2 världar...

Jo det låter ju logiskt, men vilket system ska man använda?

Bastardo

Swordsman

Enkelt, Neotechs regelsystem tillsammans med mutants underbara världsbild och spelmiljö :gremlaugh:

Visst kanske en del av reglerna skulle behöva bli modifierade en aning för att passa med exempelvis mutanter och robotar osv, men i övrigt skulle det nog vara en lätt match :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg

Well, om jag fick välja så skulle jag använda det som finns i M:UA..
Med motiveringen att det är skitenkelt att använda.. Jag trivs välldigt bra med det system som M:UA använder. Så för min del så skulle jag välja det.
Men samtidigt så är ju smaken som baken.. :gremtongue: