Jag och mina kompisar plockade fram en kompis storebrosas Gurps böcker under sommaren, vi tänkte få lite variation från allt Eon och Neotech... sen när vi började läsa igenom grundreglerna och modulerna så gjorde vi en förvånansvärd upptäckt! Gurps grundsystem är till en början mycket likt Neotechs och Eons... det är visserligen mycket outvecklat jämnfört med Neogames men färdighetssystemet påminner mycket om Neotech, eftersom vi tänkte spela framtid eller cyberpunk... Stridsystemet är knappast utvecklat i Gurps men påminner ändå om Neotech där +4 ersätter -Ob1T6 på färdighetsslagen och så vidare...
Sedan i Cyberpunk storyn så finns det mycket som påminner där också... men visserligen är många liknelser typiska Sci-Fi ideer som Tyrell corp och alla rymdfärdmedel och så...
Ja i alla fall... Är jag helt ute och cyklar eller har någon upptäckt detta förut?
/Martin
Sedan i Cyberpunk storyn så finns det mycket som påminner där också... men visserligen är många liknelser typiska Sci-Fi ideer som Tyrell corp och alla rymdfärdmedel och så...
Ja i alla fall... Är jag helt ute och cyklar eller har någon upptäckt detta förut?
/Martin