Nekromanti Neotech Offensiv

Helmgast
Jag kan inte se någon ny info på Neogames hemsida om offensiv, som skulle ha getts ut på påsklovet. Eller egentligen, 1995 eller något sånt. När blir boken klar? Jag är helt ointresserad av offensiv i sig, men om den kommer ut så kan ju nya Eon-moduler släppas, vilket skulle välkomnas varmt av 5000 EON-spelare (ungefär). Jag rekommenderar dom på Neogames att ta det lungt med "Offensiv måste ges ut innan allt annat", låt EON-modulerna komma ut innan, jag menar har man (man=NeoTech-spelare) väntat i sex år på Offensiv kan man väl vänta sju. Eller så kan ju ni ge ut offensiv I TID!!!

BLABLA, offensiv borde i vilket fall som helst vara klart nu. Jag vill ha sjöfarare och pirater.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Emil

Hero
Visst är det sorligt... Men att skjuta Offensiv på framtiden till förmån för Eon är inte riktigt schysst. Varför? Jo, för det är delvis förprioritering av Eon som gjort att Offensiv inte är ute idag. Nu senast var det Eon II som gjorde att Offensiv inte kom ut förra året.

Och räkna med att Offensiv kommer relativt snart - Neogames vill lika mycket som alla andra att modulen ska komma ut så fort som möjligt, så de jobbar på så fort de kan.

För övrigt lär nog det dröja ganska länge tills Sjöfarare och Pirater - detta är helt min personliga gissning och inget annat. Både Legender & hemligheter och De fördömdas sista hopp lär komma ut före...

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>

smaffy

Hero
avlid din dumma fashist [nt]

hur kan du tycka så? det äcklar mig!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Helmgast
Hattenwannabe

Fascist stavas det, hattenwannabe. Jag tycker att EON är roligare än Neotech.

chrull

Stockholm Kartell
Personangrepp

Det här är ett typexempel på inlägg som inte accepteras på forumen. Inget mer sånt här tack.

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

hatten

Swashbuckler
Re: Hattenwannabe

Avatarex till skillnad från Smaffy så kallar jag ingen för fashist och jag antyder aldrig en önskan om att folk ska hamna i ohälsa eller råka ut för någon form av likstelhet.

Så varför antyder du då att Smaffy är en "Hattenwannebe" då utalandet Smafy gjorde är väldigt olika de jag brukar göra ?

Jag är en Eon spelare men även en Neotech1 spelare ( har inte haft chansen att vara Neotech2 spelar ÄN ) och jag väntar ivrigt både på Offensiv och Eon prylar...
Jag kan hålla med om att smafys sätt att önska ohälsa och kalla folk för fascist är lite oartigt och otrovligt men att på stå att Smafy är en hattenwannebe när han gör så är en direkt förolämpning emot MIG vilket gör att jag är lite irriterad över dina åsikter om mig..
du kan be om ursäkt eller förklara dig Avatarex...

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Robban

Hero
"De fördömdas sista hopp" får mig att tänka på "De övergivnas armé"... nog om det... Personligen håller jag med Emil... och en sak till: gör en jämförelse: Eon vs NeoTech (båda versionerna)... hur många moduler har varje produkt?

/R

smaffy

Hero
medveten om det..

jo. jag var lite medveten om det igår när jag la inlägget.. känslorna yrade igår och jag kunde inte hejda mig.
å andra sidan så tycker jag inte att det var så alvarligt, dessutom..! så går han (#@!avaratex) till anfall mot hatten med argument som ligger mycket nära hans person!!
stopa fashisten i stället!

Helmgast
F Ö R L Å T

Du är snäll men stavar illa. Förlåt, men jag var sur på Smaffy, inget illa menat mot dig, jag ber om ursäkt, förlåt, förlåt, förlåt. Det var inte menat mot dig. Förlåt igen. Jag vet inte hur jag skall urskulda mig, jag ber de ansvariga att ta bort mitt inlägg. Förlåt.

Helmgast
Re: Personangrepp

Jag har varit minst lika dum mot Hatten.

chrull

Stockholm Kartell
Re: medveten om det..

Det spelar ingen roll att "känslorna yrade" Sådana inlägg hör verkligen inte hemma här. "Anfallet" mot hatten var visserligen fel, men med tanke på vad du skrev om avaratex så krymper hatten-grejjen stort. Nu säger jag inte att avaratex INTE har gjort fel. Men när folk blir utsatta för personangrepp så handlar de ganska ofta på liknande sätt.

Jag vill inte se något sånt här i fortsättningen på det här forumet. Tack!

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

smaffy

Hero

nej!
du har förstått det fel.. jag vill INTE be om förlåtelse eller nått.. det låter på dig som om du tror det. nej, i stället vill jag framhäva att det jag skrev inte var särskillt farligt, tänk bara på vad jag inte skriver.. ni skulle få gåshud! jag står kvar vid mina åsikter, avaratex har 100% fel och är fortfarande det jag skrev i det tidigare inlägget..

Sereg_UBBT

Swashbuckler

Vad du inte skriver på forumet har väl inte så mycket med saken att göra, eller? Att du vill att någon skall avlida bör ju ses som ett allvarligt personangrepp/hot, vilka vi för allas trivsel inte vill se här på forumet.

Så tänkt dig för nästa gång.

Andreas | <A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | Ett elektroniskt fansin

Helmgast

Jag bryr mig inte om Smaffy, han har själv sagt att han tycker att fascism är bra, om man styr vill säga. Han har ingen demokratisyn och är allmänt jobbig mot mig i den reella världen också.

Helmgast
Vad jag menar.

Tänk er själva om Neotech Offensiv kommer ut 2003 och det ligger en drös med EON-moduler som inte får ges ut. Det kommer fortfarande göras EON-moduler under tiden, alla frilansare är inte involverade i Offensiv. Det är ganska onödigt att släppa 10 böcker på en gång.

Tänk däremot om Offensiv kommer ut till sommaren och därefter släpps L&H, S&P osv. Då blir alla glada.

Om NeoGames har tänkt att Offensiv ska bli nästa modul så vill jag veta hur långt de har kommit med boken. Den skulle ges ut i påskas, vad jag vet. Uppdatera hemsidan ganska snart i alla fall.

Jag förstår att alla vill ha Offensiv, men Legender och Hemligheter är ju färdigskriven.

Lars

Veteran
Neogames gör helt rätt...

...enligt min åsikt genom att lova att offensiv är nästa produkt som kommer ut. Det gynnar dock inte alla Eon fantaster, men det ger oss som spelar Neotech i första hand en känsla av att vi inte är helt glömda. Jag tillhör den lite äldre skolan som började min väntan med att just vänta på N1 före det kom '93, dvs 8 år sedan. Offensiv var en av dom modulerna dom lovade att komma med "inom kort". Detta "inom kort" är nu 2001 och jag har trott att Neogames, trots Eon's större framgång, tillslut skulle släppa den väldigt efterlängtade vapenmodulen. Det enda som med Neogames löfte som är lite obehagligt är ju att Eon spelarna kan bli lidande om det nu visar sig att Offensiv kommer hösten 2006 eller något annat bizarrt. För alla parters trevnad får vi väl hoppas att Neotech håller vad dom lovar, och att Offensiv släpps snarast möjligast. :)

//Lasse

*frp*

Big Marco

Läskig
Re: Status NO

NO:s texter är färdiga, layoutningen är påbörjad. Men det är rätt många sidor som skall göras. Min gissning är att NO hamnar på mellan 144-160 sidor.

Glöm inte att det ligger i Neogames intresse att få ut NO.

Min tidigare gissning om att NO är färdigt i maj håller jag fortfarande aktuell (dock ej sagt att NO är i butik i maj - tryckerier har sina egna viljor).

Allt detta är mina egna gissningar.

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Rosen

Myrmidon

<I>Jag bryr mig inte om Smaffy, han har själv sagt att han tycker att fascism är bra, om man styr vill säga.</I>

Ah. Undrade just hur du kunde vara så arg på honom för att han ville ha 'Sjöfarare och pirater' till Eon.....

<I>Han har ingen demokratisyn</I>

Det är ingen lysande demokratisyn att oombedd starta politiskt baserade gräl till höger och vänster heller. Decibelokrati (de mest högljudda bestämmer) är inget att sträva efter IMO.

--
Åke