Nekromanti Neotech skräck

Johan FG

Veteran
Ett bra skräckuppdrag kan vara det roligaste du gjort på länge... Tyvärr finns det enligt mig inget skräckrollspel som regelmässigt lever upp till mina krav. Kult m. fl. är helt enkelt inte tillräckligt utvecklade för att ge den där speciella känslan som Neotechs och Eons regler gör. Min fråga nu är, eftersom jag inte är tillräckligt insatt i Neotech reglerna, skulle det gå att spela ett bra skräckuppdrag med neotech reglerna? Finns det några regler i neotech som kan användas? Kanske en skräckmodul är att tänka på? Finns det någon som kan rekommendera ett skräckrollspel med lite mer avancerade regler liknande Neotechs?

..//Johan FG

DatorX

Douggie

Warrior
Egentligen kan du få till nästan vilka sorts äventyr som helst, allt beror på stämningen ..... belysning , bakgrundsmusik... (Kanske en liten uppspelning av duschscenen i Psycho)

Douggie

G

Guest

Guest
Jag tror att n2:s regler är bra ifall man ska spela skräck äventyr, för att spela skräck äventyr behövs realistiska regler... Iofs tycker jag att man ska pröva med något annat om man vill ha skräck som tex en fil eller ett dator spel... Att köra kult med n2:s regler är väl inte allt försvårt problemet blir ju att överföra data från demoner och sånt.

Mvh Ezzy

Honken

Hero
>orkar inte klippa in föregående inlägg.<

Jag tror att bra skräck är nog mer kännslan man försöker förmedla än just den mekanik
som finns i spelsystemet. Jag vet att ICE har givit ut en bok som heter "Nightmare of mine"
som ger förslag hur man ska kunna skapa ett bra skräck äventyr. Jag har själv funderat på
att införskaffa den.

Vad jag förstår så är det mycket generelle information i den och bara lite
Rolemaster Specifikt grejs på slutet.

<A HREF="http://www.ironcrown.com/nightmares_of_mine.htm" target="_new">http://www.ironcrown.com/nightmares_of_mine.htm</A> /Honken

Johan FG

Veteran
Jag har nu med hjälp av de svar jag fick provat på neotechskräck... Det var underbart. Känslan vart flera ggr större än med andra skräck rpg. Prova!

DatorX