Eontech2
Jo det skulle nog vara coolt...när jag har tid så kanske att man kan pussla ihop nåt. Annars finns det säkert många driftiga typer som redan börjat.
"Mitt namn är mr Yabir. Som du kanske ser är jag trukh, hoppas du inte har problem med det? Gott. Du ville alltså ha skydd säger du? Snackar vi dyngetruntbevakning här eller gäller det bara vid särskilda tillfällen. Aha, jag förstår, vid längre anställningsperioder kommer vi överrens om ett fast pris och så får du snacka med Vezim, min advokat, han fixar med kontraktet. Meriter? Jag var säkerhetsvakt i två år innan jag tog värvning för Sabriska Främlingslegionen. Tio år där, goda vitsord, många strider och en medalj och ett ärr för att bevisa det. Sedan en privat livvaktsskola och startade eget direkt efter det, har sysslat med det i sex år nu, men allt det där står på min sida på nätet ändå, om du är intresserad. Du har adressen? Bra. Vezim ringer dig på måndag om kontraktet, jag fick ditt kort, så skall jag prata med de andra killarna. Du vet att en av mina grabbar är alv? Bra. Vissa har svårt för alver, du vet. Jo, det är läskigt när de glor på en, jag vet men man vänjer sig...nästan i alla fall. Nåja. Jag har jobb att sköta och som sagt, på måndag, om kontraktet."
Det blir en lite som Shadowrun, fast inte på jorden, då. Och magin måste man göra nåt åt, kanske genom att.... ehem... låna Krilles lösning på det hela. Jag har redan litet nedskrivet på ett par papper här nånstans, med ett par hyfsade idéer, skall nog leta upp dem.