Nekromanti Neotech som fantasy

BrickuS

Veteran
Läste på ett forum nånstans för 100 år sen om någon som använt Neotechs regler för ett fantasyspel (typ alver, dvärgar och sånt som hoppar runt för dom alltför inbitna sci-fi:arna). Nån som testat? Själv har jag mest spelat Neotech som skräckspel (typ Kult-stuk på miljöer och fiender) men att använda regelsystemet för fantasy lät rätt kul så... finns det nån som testat och kan berätta om det funkar och hur bra det funkar...?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Eon

Eon är ju faktiskt samma regler så det borde ju fungera.../images/icons/smile.gif

Demiurg

Warrior
Re: Eon

Fick för länge sedan en sjuk idé om att spola fram Eon tills den först kom till nutid, ungefär som Krille gjort med Ereb, och sedan spola fram den till motsvarande 2059.

Men det skulle vara en jävla massa jobb och pill...plus att man skulle vara tvungen att hitta på allt om alla länder som ligger utanför den delen av Mundana man ser, och som kan tänkas ha haft inflytande. Men någon dag kanske...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Eon

Det hade varit väldigt coolt och antagligen väldigt populärt.

Demiurg

Warrior
Eontech2

Jo det skulle nog vara coolt...när jag har tid så kanske att man kan pussla ihop nåt. Annars finns det säkert många driftiga typer som redan börjat.

"Mitt namn är mr Yabir. Som du kanske ser är jag trukh, hoppas du inte har problem med det? Gott. Du ville alltså ha skydd säger du? Snackar vi dyngetruntbevakning här eller gäller det bara vid särskilda tillfällen. Aha, jag förstår, vid längre anställningsperioder kommer vi överrens om ett fast pris och så får du snacka med Vezim, min advokat, han fixar med kontraktet. Meriter? Jag var säkerhetsvakt i två år innan jag tog värvning för Sabriska Främlingslegionen. Tio år där, goda vitsord, många strider och en medalj och ett ärr för att bevisa det. Sedan en privat livvaktsskola och startade eget direkt efter det, har sysslat med det i sex år nu, men allt det där står på min sida på nätet ändå, om du är intresserad. Du har adressen? Bra. Vezim ringer dig på måndag om kontraktet, jag fick ditt kort, så skall jag prata med de andra killarna. Du vet att en av mina grabbar är alv? Bra. Vissa har svårt för alver, du vet. Jo, det är läskigt när de glor på en, jag vet men man vänjer sig...nästan i alla fall. Nåja. Jag har jobb att sköta och som sagt, på måndag, om kontraktet."

Det blir en lite som Shadowrun, fast inte på jorden, då. Och magin måste man göra nåt åt, kanske genom att.... ehem... låna Krilles lösning på det hela. Jag har redan litet nedskrivet på ett par papper här nånstans, med ett par hyfsade idéer, skall nog leta upp dem.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Men en jävla massa jobb också... [nt]

Jo, men inget är gratis här i livet...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Tufft

Skulle du verkligen genomföra någonting sådant så hoppas jag att du lägger ut det på nätet.

Kanske man kan vara med på ett hörn (om man bara hade tid/images/icons/frown.gif)

Nalle med AK4

Swordsman
Nej men lägg av!

Nej men nu får ni lägga av! Neotech är Neotech och Eon är Eon. Så är det. Däremot var det en cool sak som jag läste om på forumet för länge sen; det populära vr-spelet som utspelar sig i Mundana har invaderats av en hakker som har gjort sig själv till en stor drake som sätter sig i en grotta och håller på servrarna så ingen kan koppla ner sig (av någon anledning, kanske vill han ge spelarna högre telefonräkning?
/images/icons/crazy.gif ja jag vet inte..).
Sedan skickas spelarna in för att spöa draken med dess egna medel, alltså i spelet. Och hakkern som har skickat in dem tävlar i princip med draken om att fuska, de hakkar fram
saker som hjälper till. Jag tänker mig att först är rp:na något mesigt som dvärgar och alver och så, men sedan förvandlas de till Neo-kopior med trenchcoat och slåss mot thrukher med gatlingkulsprutor. Då kan man kopiera Matrix när de kontaktar sin hakker-kollega ("I need guns. Lots of guns").
Sen har jag tänkt över lite att det egentligen är "deras" hakker som är ond och vill ta över servern, och när de dödar draken så laddar de ned ett virus eller så.
Jag ska vidareutveckla det lite.
Nalle

Jerry Sköld

Veteran
Eon+N2= Shadowrun!

Jajjemen; jag är stolt (nå, kanske inte stolt, men glad) att meddela att jag och min trogne sidekick Kristof är i de inledande stadierna av att försäka använda en kombination av N2 och Eon-regler för att skapa en inofficiell Shadowrun-konversion!

Faktum är att detta är en slutlig respons till följd av eviga ändringar på FASA:S ursprungliga system, som helt enkelt suger.

Om någon är intresserad kan jag hålla er uppdaterade på projektets fortskridande. En hel del speltestning kommer att krävas, det känner jag på mig...

Jerry Sköld

Veteran
Re: Nej men lägg av!

"Eon är Eon och Neotech är Neotech. Så är det."

Vilken tur att jag fick höra det innan jag slängde mig in i ett gigantiskt projekt helt i onödan.

Tippis

Warrior
Re: Eon+N2= Shadowrun!

Att konvertera Sr3 till N2 är löjligt enkelt - det enda man behöver göra är lite tweakande av vissa specifika regler (magi, rigging, ev. decking). Världen kan man behålla som den är, gizmosarna kan lätt översättas, cybernetik/bioteknik/nanoteknik finns antingen redan representerad i N2, eller så är den lätt att konvertera...

Mina första anteckningar i ämnet finns i PDF-format här.

...vill bara säga att ett SR-troll, omskalat till N2 har en snitt-STY på 23 och en snitt-TÅL på 24... happy hunting /images/icons/grin.gif