Är Neotech 1 och 2 kompatibla? Med andra ord, gör till exempel en 9mmP lika många tärningar i skada i N2 som i N1, eller blir det att sitta och räkna och ha sig?
N2s skadesystem är mer eller mindre Eons skadesystem rakt av (med någon liten detaljändring). Om relationerna mellan skadeverkan på dom olika ammonutionstyperna är lika i N1 och i N2 kan jag dock inte tala om. Jag har inte nog med detaljkunskap i N1 för att säga sånt.
Men med offensiv så kommer du aldrig behöva bry dig om sånt, dom har ammonutionstyper så att det räcker och blir över. (bokstavligt talat)
N2s regler är i stort Eons regler. Den enda stora skillnaden är stridssystemet som ser helt annorlunda ut i Neotech. Det är nämligen centrerat kring eldstrid och inte närstrid.
Snabbt svar: Nej. Man måste konvertera grundegenskaper, färdigheter, skadevärden, pansarvärden och de flesta regelvärden.
Å andra sidan ser jag det inte som ngt problem. Det går relativt snabbt att göra en N1-karaktär till N2, och när det gäller vapen och skador är det bara att ta värdena för motsvarande i N2.
"Snabbt svar: Nej. Man måste konvertera grundegenskaper, färdigheter, skadevärden, pansarvärden och de flesta regelvärden."
Slempukar också.
"Å andra sidan ser jag det inte som ngt problem. Det går relativt snabbt att göra en N1-karaktär till N2, och när det gäller vapen och skador är det bara att ta värdena för motsvarande i N2"
Uh, nej nej. ni missförstår mig, jag vill behålla mitt N1 och använda Offensiv och Ultra till det. Och använda mitt N2 som... ja, något annat. Med andra ord, jag vill nyttja nya produkter till den första utgåvan? Men jag antar att det är kört...
Aj då, jag som ville vet aom jag kunde använda Offensiv till N1. Jag gillar inte N2, se.
Nåja, jag tackar ändå, du skrev ett bra svar, tyvärr var jag luddig i min frågeställning.
Hade du hoppats på att Ultra och Offensiv hade Neotech 1-liknande regler för att du gillade N1:s regler bättre? Om det bara handlar om regelsystemet så borde du köpa åtmistone Ultra, som till stor del handlar om annat än regler...
"Hade du hoppats på att Ultra och Offensiv hade Neotech 1-liknande regler för att du gillade N1:s regler bättre?"
Nja, jag satt och hoppades på att åtmindstånde amunitionen nyttjade samma antal tärningar och att man på det viset kunde använda delar av den modulen. Ultra lär inte vara några problem dock.
Systemet med Penetration finns inte i N1:s grundregler. Har du den sällsynta N1-SL-skärmen (med två glada pajsare på omslaget ,-) medföljde v1 av Pen-reglerna däri.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.