Nekromanti Ner med de röda siffrorna!

Storuggla

Champion
Gardener: segheten på forumlisten består ENBART i beräkningen av dom röda siffrorna som visar hur många olästa meddelanden du har.
Gardener: Tyvärr går det inte att ställa in i visningsinställninga
rna. Jag skulle helst slå av det. Men varje gång jag gör det får jag tokspö av några stofiler.
Seriöst, wrnu går som sirap. Ibland lägger den ner totalt för att gråta ut med sin snuttefilt. Bort med fanstygen.

Storuggla, upp på barrikaderna

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Medhåll, säger den tekniske redaktören.

Möller

Hubert Hortlax
Kan bara instämma! Har flera gånger påpekat i småpraten att forumlistan (och annat) laddar långsamt, men inte förän nu har jag fått medhåll.

Gooner

Veteran
Laddningstiden för forumlistan verkar variera väldigt mycket. Ena stunden tar det några få sekunder, lite senare tar det minuter. Det pekar på buggar. Ursäkta om jag pekar ut det självklara, men nu har jag fått det sagt iaf, så kan jag sova lite bättre än jag annars hade kunnat.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Medhåll.
De röda siffrorna är praktiska, men inte SÅ praktiska att de är värda att betala för i form av en SJUJÄVLA SEGHET ARGH DÖDEN.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Medhåll. Det borde räcka med ikonerna som talar om att det finns olästa inlägg, men inte hur många.

Så, likt en ekonomichef, tycker även jag: bort med de röda siffrorna!

Poseur

Swashbuckler
Instämmer!

Nu funkar sidan smidigt som rinnande vatten.
Igår stog den och trampade i flera minuter innan den laddade portalsidan, men att visa forumlistorna det var omöjligt.

Max Raven

T12-kultist
Om det är de röda siffrorna som orsakar problem så får man, för allmänhetens skull, göra sig av med dem.

Gardener

Champion
Ett tips är för övrigt att lite då och då använda sig av funktionen "Markera alla lästa" som finns längst ner på sidan. Då tar beräkningen inte riktigt lika lång tid.

Gardener

Champion
Poppe said:
Vilka röda siffror? Jag ha då aldrig sett några, så ta bort dem!
Nä, klart du inte har, tar ju så lång tid att ladda forumlistan att man aldrig orkar vänta på att den blir klar! ;]

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vi kanske kan lägga upp en omröstning med opartiskt och icke ledande formulerade alternativ?

Alt. 1: Jag är solidarisk med mina medforumiter och tycker att ett snabbare Rollspel.nu är att föredra framför att se hur många olästa inlägg jag har i varje forum.

Alt. 2: Jag är en egoistisk narcissist som skiter i om Rollspel.nu är långsamt för alla andra. Det viktiga är att JAG får se hur många olästa inlägg JAG har i varje forum.

:gremelak:

Max Raven

T12-kultist
Dante said:
Vi kanske kan lägga upp en omröstning med opartiskt och icke ledande formulerade alternativ?

Alt. 1: Jag är solidarisk med mina medforumiter och tycker att ett snabbare Rollspel.nu är att föredra framför att se hur många olästa inlägg jag har i varje forum.

Alt. 2: Jag är en egoistisk narcissist som skiter i om Rollspel.nu är långsamt för alla andra. Det viktiga är att JAG får se hur många olästa inlägg JAG har i varje forum.

:gremelak:
Men DÅ måste jag ju självklart välja alternativ 2! :gremsmile:

...

...

...

Nej vänta! 1 menar jag!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ett tips är för övrigt att lite då och då använda sig av funktionen "Markera alla lästa" som finns längst ner på sidan. Då tar beräkningen inte riktigt lika lång tid.
Är det därför jag inte upplever det här problemet som andra tjatar om? Jag ser till att även kolla in på de forum jag normalt inte följer så att jag har ganska få olästa inlägg allt som allt.

(Och eftersom jag aldrig upplever något problem med laddningstident tycker jag att de röda siffrorna ska vara kvar.)

/tobias, egoist

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag klickade på den där "Markera alla lästa"-länken och forumet blev bra mycket raskare.