Nekromanti Next Stop Nynäshamn!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
För de som inte hört om det än, så har jag ju fått välbetalt kneg i nynäshamn som datorlärare, och flyttar nu på kort varsel med pick och pack ner tid, till en trevlig tvårummare på 58 kvadrat.

Det innebär att jag flyttar ifrån resterna av min reguljära, instabila och inte så värst fungerande spelgrupp, och får söka nya utmaningar.

Jag tänkte börja med att utannonsera att min flytt sker tisdagen den 5/8, dvs nu på tisdag, och att min första arbetsdag är 12/8. Jag har sålunda nån vecka på mig att acklimatisera mig och kanske hinna träffa en forumit eller tre innan skolan drar igång. vad ska man annars ta sig för, liksom? Avskuren från alla vanliga kamrater etc.

Jag vet inte ens hur mycket internet jag kommer att ha den första tiden, vilket är ännu en anledning för den här posten. Jag funderar nämligen på att göra något så urbota korkat som att meddela mitt telefonnummer och eventuellt också adress, så kan nyfikna eller uttråkade (eller möjligen förbannade) forumiter från S-holmsområdet titta in och säga hej eller bara slå ner mig. Jag skulle gärna ha delat ut dem på personlig basis via PM, men det funkar ju som sagt inte så bra om man blir utan internet...

Hur låter en sådan plan?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Så himla urbota korkat tror jag inte att det är. Vad kan hända liksom? Om du har någon creepy stalker har han nog redan tagit reda på vad du heter och var du bor :gremsmile:

krank

Jag tror att du har helt rätt, faktiskt.

Mitt telefonnummer: 070-2811063
Min blivande adress: Krokvägen 7A (149 51 Nynäshamn), en trappa upp (har jag för mig). Med lite tur står det Mikael Bergström på dörren.

Vitulv

Krank, en vettig idé kan vara att dra ihop folk för en fika inne i Stockholm. Det är större chans att folk dyker upp, eftersom det kan vara väldigt långt att åka till Nynäshamn om man t.ex. bor i de norra eller västra förorterna. Däremot har de flesta möjlighet att vika ett par timmar för att ses över en kopp kaffe inne i smeten.

Vi har ett bra café som heter Ritorno, som har fått agera skådeplats för forumsfika förut. För din del är det busenkelt att ta sig dit, då du bara tar pendeltåget och hoppar av vid Karlbergs station. Därifrån är det bara 5-10 minuters promenix innan du är framme.

Adress och karta. Skulle det vara svårt att hitta kan jag komma och möta dig.

krank

Det ska funderas på. Grejen är att jag kommer att i stort sett helt sakna ekonomi den första tiden. Kommer kanske kunna ta mig in mot hufvudstaden någon enstaka sväng den första månaden.

Så, det här var mest en "hej, här är jag, ni är välkomna om ni har tid, ock och råd, men jag har typ inte råd att ta mig till er"- grej.

Vitulv

Right, jag och Storuggla sätter oss i en bil, kör till Nynäshamn, sparkar in din dörr och dricker upp ditt kaffe. På onsdag. På dagen. Deal?

krank

Vitulv said:
Right, jag och Storuggla sätter oss i en bil, kör till Nynäshamn, sparkar in din dörr och dricker upp ditt kaffe. På onsdag. På dagen. Deal?
Jag har inget kaffe, så om ni vill ha det så får ni ta med kaffe i inflyttningspresent och sedan dricka upp det för mig. Lika bra kanske, för jag dricker inte kaffe heller...

Men annars, Deal =)

(Jag försöker meddela mig på något sätt om det blir nåtslags förhinder...)

Vitulv

Right, meddela dig via sms eller nåt :gremsmile: 073 677 14 83

krank

Andy said:
Betyder det här att du kan spela Gemini med folk från Sthlm?
Det gör det nog.

Jag kan iofs spela vad som helst med folk från stockholm, bara jag börjar få lite lön nångång. Såhär i början är det lite knivigare, så folk får komma till mig om man vill spela innan sista oktober typ...

Deirnachgt

Veteran
Jag är värd för skräckrollspel om 4+ deltagare. Anmälan med mail, spel sker 17/8- 21/8. Stockholm.

krank

Deirnachgt said:
Nynäshamn är en grym rollspelsstad. NRBS äger :gremtongue:
Northern River Basins Study?
New River Building Supply?
Northeast Regional Biofeedback Society?

=)

Tyvärr har jag som sagt inte möjlighet att transportera mig så mycket den första tiden; dels är mina ekonomiska resurser små och vigda åt mat och annat onödigt, dels kommer jag att ha fullt upp att flytta in och göra mig hemmastadd.

Tack för inbjudan, dock! Kanske en annan gång?