Kärlekscraft;n32363 said:
Jag överdriver inte. Det beror också vem mottagaren och sändaren är - alla är ju inte såhär dömande. Men ribban har höjts: medelmåttighet duger typ inte längre, förrut retades man för att man hade "fula" respektive "billiga" kläder på sig i skolan, nu blir man också trakasserad om man klär sig "normalt", istället ska det vara dyra märkeskläder.
Jag uppskattar också om alla kunde sluta diskutera mig, idiotförklara mig och säga att man inte tar mig på allvar - diskutera ämnet istället)
Ingen idiot förklarar dig. Inte jag i alla fall. Och jag bör kanske ändra mig och förklara på ett annat sätt. På grund av denna överdrift så har jag väldigt svårt att ta inte ämnet ämnet på allvar men det som skrivs av någon som överdrivit till en sådan grad. Att överdriva detta så grovt tar bort väldigt mycket trovärdighet från annat som samma person skriver. Eftersom jag nu vet att denne person har en tendens att överdriva väldigt kraftigt så kommer jag lätt att ta även annat för överdrifter om jag inte säkert vet hur det ligger till.
För utseendet går före allt - personligheten är sekundär - och du kommer att få väldigt bra självkänsla eftersom omgivningen uppskattar dig väldigt mycket om dur är attraktiv. Och tvärtom: är du oattraktiv så ignoreras du - finns inte/osynlig, och är föremål för förakt.
Detta utalande påstår inte att useendet oftast går före annat utan mer att det alltid är så i alla samanhang. Även påstår det att alla som är överviktiga eller "fula" har dålig självkänsla. att de blir ignoreradeoch föraktade. Detta tycker jag är en otroligt respektlös överdrift. ett hån mot de som det gäller. Eftersom detta påstående drar ALLA över en kam.Det gör gällande att alla bemöter överviktiga och oattraktiva personer på detta sätt. och att alla överviktiga och oattraktiva personer skymfas och/eller ignoreras, behandlas dåligt i alla lägen. vilket är en otrolig överdrift
Jag påstår inte att det inte finns sanning i detta eller att utseendet inte påverkas hur du bemöts. Men eftersom det faktiskt finns väldigt lyckade och framgångsrika personer som är överviktiga eller oattraktiva och även smala och vackra människor som inte är populära eller framgångsrika,som är rent ut har riktigt dåligt anseende så bevisar det ju att detta är en överdrift som är enorm.
Fortfarande håller jag med om att de som inte passar i den accepterade normen gällande utseende blir sämre bemötta och sämre behandlade ibland eller rent ut ganska ofta men inte så mycketso ovan nämnda uttalande påstår.
Att säga att en vis grupp av mäniskor i flera lägen blir illa bemötta och illa behandlade är en otrolig skillnad mot att påstå att denna grupp alltid blir det.
Det blir en respektlös generalisering av denna grupp och alla andra dessutom.
Men Jag håller med om att utssendet blivit viktigare och viktigare och att vi lever i en allt för ytlig värld där personers egenskaper allt för offta hamnar på andra plats efter utseendet
Jag anser att detta gäller ämnet. det har inte något med dig som person att göra. utan det gäller ämnet som diskuteras här. och jag tycker detta är ett viktigt ämne som bör diskuteras. men överdriva saken gör bara mer skada än nytta. därför reagerar jag på detta. inte på dig eller din person. Jag ber om ursäkt om det uppfattats på detta sätt