Nja, det är inte riktigt sant. AW, och inte minst dess hack, spelas oerhört mycket. Men jag gissar att Dungeon World har sprungit förbi orginalet vid det här laget. Men tyst är det verkligen inteOnd bråd död;n63856 said:JIdag är det väldigt tyst om spelet, som med de flesta andra hajpade spel.
Jo, Dungeon World är större än AW numera.Måns;n63878 said:Nja, det är inte riktigt sant. AW, och inte minst dess hack, spelas oerhört mycket. Men jag gissar att Dungeon World har sprungit förbi orginalet vid det här laget. Men tyst är det verkligen inte
Det är så spännande att åsikterna går så diametralt isär när det kommer till speltexten! Jag älskade den och tyckte att det var glasklart efter en genomläsning, enda kritiken är att sagda genomläsning gärna hade kunnat få vara kortare...anth;n63882 said:Jo, Dungeon World är större än AW numera.
Dessutom är DW pedagogiskt skriven så man förstår vad de menar.
Utom vissa stycken där de i princip kopierat texten rakt av från AW och som fortfarande är fullständigt obegriplig.
Det är som att läsa en mening sobghlsd jklsdhluio öusf xcmlkds.
Moderering:anth;n63872 said:Dessutom ser Vincent ut och låter som jag föreställer mig en pedofil. Det är läskigt att se och lyssna på en video med honom. Och då blir det lite avtändande att spela hans spel.
Been there, done that, got the t-shirt, stole the interesting things to other games, moved on.RasmusL;n63849 said:Varför gör ni inte det? (haxen räknas!)
Rtqweh ljkhdfgoi nbvm, kgfj! Uyuy judni ölölsd bnksdjl.RasmusL;n63888 said:Det är så spännande att åsikterna går så diametralt isär när det kommer till speltexten! Jag älskade den och tyckte att det var glasklart efter en genomläsning, enda kritiken är att sagda genomläsning gärna hade kunnat få vara kortare...
Då ber jag om ursäkt. Det var inte min mening att kalla någon för pedofil, jag ville bara beskriva känslan jag får när jag ser/hör honom.Krille;n63889 said:Moderering:
Du ska vara väldigt glad att Vincent Baker inte är användare på wrnu, för då hade jag bannat dig stenhårt. Det är inte okej att kalla folk för pedofiler, ens om de inte är här.
Är du säker på att du skrivit i rätt tråd?solvebring;n63898 said:300 sidor, too much hype och kampanjlir.
Osmidigt och därav avtändande.
Ingen aning hur stor den fysiska boken är. Infon anger 300 sidor och det är ca 200 sidor för mycket för att tilltala mig. Har tack vare Arvidos bläddrat i och läst en del delar av PDF:en, någon gång så där. ... Kändes i allmänthet knövligt. Nog för att de större indiespelen sitter på många coola teorier och experimentella spelfilosofier, men ...anth;n63904 said:Är du säker på att du skrivit i rätt tråd?
Jag tycker inte om AW och jag erkänner villigt att AW-boken kändes som 300 sidor, men den är väl snarare 60-80 sidor i A5-format?