Rising
Vila i frid
Jag vill bli kallad "darling", "hjärtegull" eller "sockerpånken". Allt annat är en skymf mot min integritet!
Med det sagt så tänker jag kommentera något helt annat:
Annars skulle man få en Stallone-dasspapper-effekt. Alltså; som i Demolition Man när huvudpersonen inte vet hur man ska torka sig med snäckskalen inne på muggen. Helt okej, eftersom han kommer från vår tid, men om jag skulle gestalta en rollperson som levt i hela sitt liv i den världen, då förväntar jag mig faktiskt att jag ska veta hur man torkar sig i arslet.
Med det sagt så tänker jag kommentera något helt annat:
Om spelarna gestaltar rollpersoner som rest från vår värld till rollspelsvärlden i någon form av dimensionsfarkost/tidsmaskin så är den lösningen okej, men annars tycker jag den är avskyvärd. Rollpersonerna är ju ändå födda i rollspelsvärlden och har levt där i hela sina liv. Om spelarna försöker vara artiga genom att säga "ni" så får du tolka det som att också rollpersonerna är artiga på det sätt som är vedertaget i rollspelsvärlden. Eller så får du informera spelarna i förväg om hur man bör bete sig i rollspelsvärlden.Jag funderar på att använda det i rollspel. Det skulle verkligen vara kul att se spelarnas häpna miner när deras försök att vara artig bara gör den de tilltalar förargad
Annars skulle man få en Stallone-dasspapper-effekt. Alltså; som i Demolition Man när huvudpersonen inte vet hur man ska torka sig med snäckskalen inne på muggen. Helt okej, eftersom han kommer från vår tid, men om jag skulle gestalta en rollperson som levt i hela sitt liv i den världen, då förväntar jag mig faktiskt att jag ska veta hur man torkar sig i arslet.