Nekromanti Nice doggy!

Hellectrician

Veteran
Jaha, då har jag ett par frågor då:

Hur mycket skada gör ett "vanligt" schäferbett? (Initialskada då, utan ev. kvarhållning & ruskning)

Hur många skadekolumner har en "vanlig" schäfer?

Tack på förhand. / HC

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Neogames brukar slänga ta Grundskadan i hugg (Eon har tre olika grundskador, Neotech har bara 1) och slänga på en tärning extra skada vad gäller rovdjurs bett och klor (använd dock sunt förnuft. En Hunds klor får ingen skadebonus, men ett lejons får det t.ex.). Om djuret är extra farligt så händer det att de slänger på mer tärningar.

Naug Approximerar:
En hund har väl kanske en RÖR 14 och STY och TÅL på 10 vardera?
Det ger en grundskada på Ob1T6. Med extratärningen kommer vi upp till Ob2T6. Ser ganska vettigt ut i mina ögon, för en normalstor hund. Däremot så kanske man ska hitta på någon enkel regel för hundar som biter sig fast? :gremwink:

/Naug

MovinGalt

Warrior
Sen kastar sig väl hundar mot strupen, vilket borde räknas som någon slags Tackling eller Språng vilket ger extra skada.

Men om du har Monster & Varelser (Eon) finns både vakt- och jakthund där...bara att dra över :gremlaugh:

/MovinGalt - har 3 prov imorgon

Hellectrician

Veteran
Hmm... ja, en vakthund på 40 (?) kg som hoppar upp och biter sig fast i armen, för att sedan börja ruska om lemmen ( :gremblush: ).

Vad vore vettigast?

1.) En initialskada som blir värre för varje runda hunden lyckas hålla sig fast? (ungefär som eld)

...eller...

2.) En ny skada varje runda den behåller greppet?

Tja, vad är mest neotech-esqe?

MovinGalt

Warrior
Jag vill tro att det är typ lite som strypning...Att man slår ett skadeslag varje runda, men man gör en slags "specialskada".

Om den biter sig fast i armen är det ju inte aktuellt med syrebrist, men man kan göra en egen liten tabell som säger X T och smärta, och sen om man får en extraskada måste man kanske slå mot att inte bryta benpipan osv osv
Vad sägs?

/MovinGalt

Hellectrician

Veteran
Ja...

40 kg tokig jycke som skakar om ens arm... jag skulle drista mig till att säga att det ger Ob1T6/runda & ruskning. Vad kan det motsvara i smärta tro? 2/runda? Ob1T6/runda?

Det blir lite smooth då också rent regelteknsxikst... :gremgrin:

Exempel då:

En vakthund kommer farande, lyckas med sitt bita-i-armen-slag och gör Ob2T6 i skadeeffekt. Nästa runda lyckas hunder med ett behålla-greppet-slag och ger direkt Ob1T6 T&S....

...detta gör vakthundar skitfarliga... vilket dom oxå är... :gremlaugh:

Skarek

Veteran
att be någon posta eller messa mig statsen vore ett brott mot upphovsrättsblahagen...
Är det inte. Man får kopiera delar av böcker. Är nån liten procentsats. Man får ju citera och referera böcker.

Tror det dock skall framgå varifrån det kommer. och inte vara mer än typ 5 % av bokens innnehåll och inte mer än nån viss mängd sammanhängade text.

Därför borde det inte vara något som helst problem att posta statsen för en vakthund ur en hel monsterbok.

Hellectrician

Veteran
Var det inte nån som bad om troll-stats för ett tag sen, och all hell broke loose...? Värsta juridikseminariet lixom... :gremgrin:

jaja, om nån vill messa mig värdena för en eon'sk vakthund så är jag MYCKET tacksam.

Skarek

Veteran
Först och främst så sänker en välriktad spark de flesta vanliga hundar.

Om det är en tränad attackhund så är den säkerligen av en ras som blockerar dock. Dessa hundar får in i nån form av dårskap som är svår att slå dem ut ur. Man får skada dem rejält typ.

Vidare så skyddar en tjock jacka rätt bra och särskilt skyddskläder av nått slag borde skydda mycket väl mot såren. Dock kan det ju hända att de knäcker ben.

De flesta hundar går nog mot ansiktet/halsen om de anfaller frammifrån och armaran bakifrån. Dock är chansen att de träffar halsen troligen rätt liten. När är en hund hopar mot en så höjer man naturligt armen/armarna för att skydda ansiktet. Då hugger den en arm eller sidan.

Har själv ärr i sidan efter en schäfer som anföll mig i en skog en gång. Han hoppa på mig framifrån efter ansiktet men jag bjöd honom bara sida. Nu hängde hunden inte kvar efter hugget men man fick klart känslan av att man blir ganska liten när 40 kg hund anfaller en. Det är en otrolig intensitet i en hunds attack och svårt att hinna måtta sparkar eller liknadne mot dem efter de fått kontakt.

Därför är hundar och liknande rovdjur en klart farlig fiende. De flesta tränade hundar dödar dock inte, iaf inte om de har förare. Utan är tränade för att "gripa" eller sätta folk ur spel. Får en hund väl kontakt är man nog rätt körd i de flesta fall om den "fullföljer".

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag tycker inte riktit om förslag ett. Det skulle betyda att skadeverkan accelerar desto längre hunden håller fast i stackarn. Tvåan är nog en smula mer realistisk. Antingen hela skadeverkan eller halva skadeverkan varja runda. (Jag skulle nog föredra halva). Även om man lyckas slita sig loss så får man den rundans skada i armen (så att man inte kan göra ett snabbt ryck och klara sig från all skada.

Vadan alla dessa hundfrågor? Har du börjat terrorisera dina spelare med ännu fler hundar nu? Räckte inte denna tyska boxningen och de icke-använda tranq-gevären till? :gremgrin:

/Naug, blir en smula intern med Hellcop, men bara lite