Nekromanti Nidländska reningen?

Nero_UBBT

Warrior
Ni kommer troligen tro att jag är helt bakom flötet när jag frågar:
Vad är den Nidländska Reningen?
Jag har aldrig spelat DoD men jag börjar bli lite nyfiken på det, åtminstone de välskrivna modulerna som jag läst (Sarkhat Hans gravvalv t.ex...eh...eller ej). Jag har stött på "Den nidländkska reningen" i en del sammanhang och jag undrar därför vad det är för något.

Hasse

Hero
Det är en äventyrstriologi där sista äventyret ingår i nidlandsboxen. Har inte själv spelat det då jag bara har 1:a och 3:e delen. De två delarna rätt så styrda och linjära. Just nu är det min egen kamnpanj till DoD6 som gäller så jag lär nog inte spela det.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

König

Hero
Vikotnik har vaknat och skall ta över Ereb. Han har ringat in Nidland med en stor hög mur och börjar att terrorisera sina grannar. Cereval drar sig undan, Krun drabbas av pest och farsoter, hynsholge kan inte stå pall pga alla inbördeskrigen och någon konstigt sker i berendien.

Spelarna får av en slump (ödet) i uppgift att stoppa den mörke besvärjaren, en kamp som utkämpas långt under Grynnerbergen, i en annan dimension, i öknen, och slutligen i Vikotnikspalats i Khaanikel, Nidland.

Reningen i sig är en gammal profetia, som säger att Vikotnik skall rena världen år 612 Efter Edo, dvs mörkret skall tvätta bort alla ljusa fläckar.

Det är en ganska trevligt äventyrsserie som vi har spelat flera gånger i min grupp.

"When the DM laughs it is already to late"

König

Hero
Det sorgliga är att nidlänska reningen på alla dess sidor är lika linjärt som Sarkath-Hans gravvalv.

"When the DM laughs it is already to late"