Nekromanti Night Watch

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vad tror ni om det här? Verkar kusligt, episkt, surrealistiskt och vackert om du frågar mig.

Episk skräckfilmstrilogi, jojo man tackar ja!

- Vulf

Balderk

Swashbuckler
Skulle kunna bli något faktiskt... Kanske inte.

Det är ju till och med en episk fantasytrilogi, inte skräckfilmstrilog.

Det här känns som något som kommer släppas direkt på video/dvd i Sverige.

-Balderk, vet inte vad han ska tycka

Hjalle

Swashbuckler
Jag tror det kommer bli riktigt bra, men inte riktigt slå igenom.

För min del tycker jag att det ser lockande och högst inspirerande ut.

-Hjalle, fattig men ful.

Rickard

Urverk speldesign
Nej, nej, nej.. Stryk fantasy.. Det är typ övernaturlig nutid.. Rätt osammanhängande berättelse om vampyrer som är indelade i två grupper.. Dagvakten och Nattvakten.. Ondska och Godhet.. De tillsammans utgör en balans.. Skit i medeltidsbilderna.. De är i början av filmen för att ge en förklaring.. En förklaring som egentligen inte ger ett skit, då.... Tja.. Jag har redan sagt det.. Filmen är rätt osammanhängande..

Det handlar om en vampyr som jobbar för en organisation som försöker balansera det Goda och Onda, som skrivet.. Någon har ådragit sig en förbannelse som drar till sig en katastrof.. Organisationen försöker lokalisera vem personen är.. Det är typ storyn i filmen.. Sedan är det lite bakgrundskrafs för att ge lite djup till huvudkaraktären, vilket jag tycker misslyckas..

Höjdpunkterna är en människa som via en förbannelse fått form som uggla, datorgrafiken som är riktigt trovärdigt gjort och att höra "mörka rösten" på ryska är en riktigt skön upplevelse.. Sevärd, om du vill se rysk film.. En besvikelse om du vill se något som du vill bli hänförd över.. De två ryska filmer jag har sett har varit rätt osammanhängande.. Vill se fler filmer, för att se om detta stämmer..

/Han såg filmen för något halvår sedan (och som såg om den för någon månad sedan)

Storuggla

Champion
Fanken, den gav ju värsta Unknown Armies-vibbarna ju! Skumma magiker, mörk stad, ryssdocka som visar sig vara en elak spindel/urverksmördarmaskin... Synd bara att Han bergis ska ha rätt och den bergis kommer lukta som Vulfen efter en vecka i fält. :gremfrown:

Storuggla, men UA är i alla fall bra

Krille

Super Moderator
"Det är typ övernaturlig nutid."

"Urban fantasy" brukar den subgenren kallas. Neverwhere är ett typexempel.

Man Mountainman

Storsvagåret
Eller varför inte "skräck" [ANT]

Och innan Rising kommer och misshandlar mig med en rostig korkskruv: den här filmen verkar ju faktiskt vara gjord för att skrämmas. :gremsmirk:

Rickard

Urverk speldesign
Är det spoiler att förklara handlingen? [NT]

/Han som bara undrar (vad som egentligen spoilades)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tja, det som främst slog mig är att den magra killen med solglasögon som tydligen ska vara någon slags hårding så rätt mesig ut. Dessutom var trailern lika rörig och obegriplig som de flesta andra och fick filmen att framstå som ett dåligt sammanhängande potpurri av coola scener och effekter.