Nej, nej, nej.. Stryk fantasy.. Det är typ övernaturlig nutid.. Rätt osammanhängande berättelse om vampyrer som är indelade i två grupper.. Dagvakten och Nattvakten.. Ondska och Godhet.. De tillsammans utgör en balans.. Skit i medeltidsbilderna.. De är i början av filmen för att ge en förklaring.. En förklaring som egentligen inte ger ett skit, då.... Tja.. Jag har redan sagt det.. Filmen är rätt osammanhängande..
Det handlar om en vampyr som jobbar för en organisation som försöker balansera det Goda och Onda, som skrivet.. Någon har ådragit sig en förbannelse som drar till sig en katastrof.. Organisationen försöker lokalisera vem personen är.. Det är typ storyn i filmen.. Sedan är det lite bakgrundskrafs för att ge lite djup till huvudkaraktären, vilket jag tycker misslyckas..
Höjdpunkterna är en människa som via en förbannelse fått form som uggla, datorgrafiken som är riktigt trovärdigt gjort och att höra "mörka rösten" på ryska är en riktigt skön upplevelse.. Sevärd, om du vill se rysk film.. En besvikelse om du vill se något som du vill bli hänförd över.. De två ryska filmer jag har sett har varit rätt osammanhängande.. Vill se fler filmer, för att se om detta stämmer..
/Han såg filmen för något halvår sedan (och som såg om den för någon månad sedan)