Since everybody else is doing it...
1990 - Minns jag fan inte ett dugg av.
1991 - Blackout, förutom att jag köper Black Album av Metallica för egna pengar och provar på rollspel för första gången(Mutant).
(värt att nämna är att jag har minnen från huset vi flyttade ifrån då jag var två, och murens fall, och Gulfkriget)
1992 - Började jag till skillnad från glinen Bobby och Yassilus skolan. Spelade fotboll i Kalmar FF, fastän både min pappa och farbror tyckte jag skulle spela i Kalmar AIK. Första halvåret hade vi en snäll vikarie i skolan för vår soon-to-be-retired lärarinna hade trillat av en pall och var sjukskriven.
1993 - Mitt hat för oförstående lärare föds då min inlärning aldrig stimuleras utan jag tvingas göra repetetiva tråkiga saker i skolan (typ, räkna tiokompisar och sånt). Oengagerad lärarinna daltar med oss.
1994 - Sista terminen i trean får vi en ny lärarinna. Tacka fan för det. Hon kan lära ut saker och använder sig av pedagogik. Lånar svårare böcker till mig på stadsbiblioteket, till exempel Anne Franks dagbok och The Hobbit när jag läst ut i stort sett allt intressant på skolbiblioteket.
1995 - Börjar fyran och det konstateras snabbt att tantan vi haft större delen av lågstadiet hade lyckats lära oss totalt så mycket man skulle kunna när man gick i tvåan, ungefär. Ett fantastiskt upphämtningsjobb börjar och jag är fortfarande idag imponerad av hans inlärningsteknik och förmåga att läsa elever. De svaga kom ikapp, de starka fick utvecklas. Detta leder givetvis till vissa spänningar inom klassen, och det är också nu personligheterna börjar forma sig ordentligt. Jag blir utfryst, slagen och på andra sätt mobbad men har fortfarande en krets med goda vänner så jag klarar mig. Dessutom vet ju jag att det är jag som har rätt, och eftersom jag är så smart kommer jag få ett bra jobb och de där kretinerna kommer få städa min lägenhet, tanka min bil och packa mina livsmedel. Jag köper Load av Metallica och blir mer och mer förälskad i bandet. Läser Sagan om Ringen första gången.
1996 - Jag går i femman och har för första gången en "flickvän". Vi förtrycker fyrorna medans sexorna förtrycker oss.
1997 - Går i sexan och är kung på jorden. Börjar spela Chronopia och basket.
1998 - Börjar högstadiet och hoppas på att få en ny chans. Blir omtyckt av lärare och ett par nya personer utanför min gamla krets. Petter är den stora idolen, lyssnar även på annan hiphop och börjar forma mina politiska ståndpunkter.
1999 - Åttan, nytt klassrum (hela högstadietiden var kaotisk och präglad av ombyggnad) och en ny tjej i klassen. Blir min vana trogen blixtförälskad i henne och börjar svärma, men hon väljer en annan kille och kör ett göra-slut-tal som gör mig överlycklig då hon uppenbarligen tyckte att vi var tillsammans utan att jag ens visste det(deras förhållande höll i en månad, vilket jag förutsåg på dagen när några polare hade vadslagning). Better to have loved and lost than never loved at all, och det. Träffar via henne och en kompis som flyttat en bit utanför stan nya kompisar, bland annat den första av tre flickvänner som heter Maria. Mitt första riktiga förhållande även om jag inte är lika kär som hon. Det håller i två månader och jag gråter inga tårar för att det är slut. Bryter kontakten med folket där ute i samband med att jag kommer på lite kant med nämnda polare.
2000 - sätter jag igång att spela rollspel och bli nördig kuf på allvar. DoD6 och Neotech är det som gäller, men vi börjar också spela Western innan det på allvar blir nytt årtusende(först årskiftet 2000-2001 som egentligen bytte millenium, sådeså.), vilket firas med rödvin(äckligt), oxfilé(äcklig), klyftpotatis och bearnaiesesås (gott, däremot) hemma hos en polare utan närvarande föräldrar. Första riktiga allvarliga fyllan. Mitt första riktigt långa förhållande startade den tjugoandra november.
...och därifrån har det bara gått utför.