Tänk du är inte ensam
Visserligen är din plågoande/drimtelöging bara 36 (och året yngre än undertecknad) men på arkeologikurserna jag gick så hade vi en dam av pensionärsformat. Ja, alltså, verkligen, hon var Pensionär. Dessutom pensionär från något kyrkligt arbete. Ja, inte för att jag tycker illa om henne. Däremot ställde det till trassel för oss övriga.
Dumma frågor och kommentarer tillhörde vardagen under föreläsningarna.
Tillrättavisningar i snäll ton på utgrävningen...
Ja, jag ska inte dra upp allt damen gjorde. Men om sanningen ska fram så tröttnade vi kraftfullt på henne. Men vi överlevde, eller ska jag säga, jag överlevde två terminer med henne i gruppen och så här efteråt så kan jag säga att i iofs var hon kanske inte en direkt nyttig erfarenhet - men hon gav oss en häftig eftertanke, med tanke på att hon med alla sina idéer (för att uttrycka det mildt) om arkeologi och mänskligheten i allmänhet representerar en kategori av människor som vi måste ta på allvar när vi ska berätta vad vi vet och inte vet om den förhistoriska människan...
Och vad det gäller drogliberaliteten under min uppväxt vill jag dementera den högljutt. Jag fick banne mig inte tillgång till några balla droger! Det tycks mig som det snarare är värre idag. Vad det gäller min mors drogintag så är det en annan historia... vad jag vet så drack hon och rökte (cigarrer) under det att hon var gravid med mig... men jag är inte konstig, inte ett dugg. Hihihaohahahihi.
*their coming to take me away*
Förmodligen misstänker jag dock att du slipper damen ifråga, någon gång längre in på kursen. Håll ut till dess, klaga till lärarna och påtala att något måste göras etc. Studentföreningen (om sådan finns men det antar jag med tanke på mottagningsveckorna) kanske kan trycka på? Vad vet jag, det är ju trots allt viktigt att man har en studietid som funkar juh!