Nekromanti Nobilis ges ut i ny utgåva

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Nobilis ges ut i ny utgåva
Eos Press har plockat upp det flummiga spelet Nobilis efter en lång tid out of print, och ger redan ut stort gratismaterial.

Gå till nyheten/notisen

Johan K

Gammal & dryg
Det här låter ju kalrt intressant.
Har under ett bra tag varit nyfiken på just Nobilis, så det här är kansek channsen att införskaffa det.

/ Johan K, som mer än gjärna skule vilja spela just Nobilis.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
WHOOOOAH!

COOLT!

Nu vet jag garanterat vart min röst faller när föreningen ska spendera 2008 års bidrag iaf...

krank

Efter en koll till:

Det där ser helt sjukt coolt ut, som sagt.

Och jag visste inte att Eos hade hand om såna dyrgripar som Nobilis och Godlike - och Unhallowed Metropolis ser ju också helt sjukt coolt ut.

//Krank, som kommer att vara tvungen att pusha ganska hårt för att få som han vill när sverokpengarna kommer

Sodivra

Champion
Jag ser fram emot det lajviga regelsystemet. Ja, jag får ge med mig: Nobilis' regler är för knepiga för konflikt!

cogitare

Swashbuckler
Jag har en utgåva av spelet. Det är _intressant_ läsning men systemet passar mig dåligt personligen.

Kul att det kmmer ut igen. Det är ett stilistiskt mycket vackert spel :gremsmile:

C.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag lyckas inte hitta någon information om när de har tänkt att släppa Nobilis. Oavsett när det inträffar kommer jag att köpa det. Det är ett av de spel jag verkligen vill äga ett exemplar av.

/tobias

Eksem

Champion
Kul att Soceity of Flowers äntligen kommer ut, även om det bara är för nedladdning.

krank

Kul att Soceity of Flowers äntligen kommer ut, även om det bara är för nedladdning.
Man kanske skulle tipsa dem om print-on-demandtjänster?

Jag skulle helt klart kunna tänka mig att betala en slant för att få en tryckt kopia i handen...

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Går du in på http://eos-press.com/index.html så står det "Available later this year, it is the game of..."
Det säger mig tyvärr inte så mycket. Det är väldigt mycket år kvar, och det är ganska stor skillnad mellan ett planerat släpp i april eller ett i november. :gremwink:

/tobias, vill ha det nu*

*fast vet inte riktigt varför eftersom jag redan har läst det...