Nekromanti Nobilis, tärningar och huvudvärk!

Storuggla

Champion
Med ett utropstecken i titeln låter det lite hurtigare tycker jag.

Nåja: Jag, i egenskap av Storuggla, har införskaffat Nobilis efter mycken tveksamhet och ångest. Och banne mig om det inte ger mig huvudvärk. Inga tärningar, blomstersymbolik och New Age mummel. Nu har jag i ett desperat försök att förstå spelet hållt boken i humrarna och plöjt mig igenom hela verket, men det enda jag fick ut av det var huvudvärk och iritation.
Kan någon snälla rara förklara för mig vad ända in i Brunkebergstorg spelet går ut på? Om elakingarna går till attack mot färgen gult och vinner, finns inte gult då längre? o_O

Storuggla, konfys

Oldtimer

Slava Ukraini!
Yellow?

Förlåt, jag kunde inte låta bli. /images/icons/grin.gif

/Mikael - känner sig ibland som en yrvaken Arthur Dent

Man Mountainman

Storsvagåret
Ja, jag vill också allt bra gärna veta vad det där Nobilis är. Jag misstänker nämligen att skaparna har plankat mig. Konceptet ett rollspel "där man spelar en personifiering av en aspekt av verkligheten" (-Sereg) känns ruskigt likt en idé jag själv hade, där man t.ex. kunde spela den som fick månen att röra sig över himlen, den som fick månen att krympa eller den som fick månen att växa.

Widde

Warrior
<blockquote><font size=1>In reply to:</font><hr>

Om elakingarna går till attack mot färgen gult och vinner, finns inte gult då längre?

<hr></blockquote>

Precis. Inte nog med att gult inte finns längre. Den prosaiska verkligheten förändras retroaktivt så att gult aldrig har funnits. De Nobili som blev "Nobiliserade" innan gult försvann kommer att fråga sig vad farao som hände med gult, men alla andra (framför allt mänskligheten) kommer inte att märka nånting. Ur deras synvinkel har gult aldrig funnits.
Kolla gärna in Nobilis e-postlista.

-W

Storuggla

Champion
Inte nog med att gult inte finns längre. Den prosaiska verkligheten förändras retroaktivt så att gult aldrig har funnits. De Nobili som blev "Nobiliserade" innan gult försvann kommer att fråga sig vad farao som hände med gult, men alla andra (framför allt mänskligheten) kommer inte att märka nånting. Ur deras synvinkel har gult aldrig funnits.

Wow. Vilka diskussioner det kan ge upphov till.
Börje: "Min tröja var gul säger jag!"
Rolle: "Men du kan ju inte hitta på färger helt oprovocerat juh!"

Storuggla, gul!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Låter väldigt flummigt tycker jag. Exakt vad är det som är så speciellt med färgen gul?