Nekromanti Noctum

Torand

Veteran
Joined
13 Sep 2007
Messages
9
Location
Jönköping
Är det någon som vad som hänt med noctums hemsida? www.ad-noctum.com

Kommer inte in på den längre, vilket är synd.

För den delen, några här som spelar noctum?
Jag letar dessutom efter bra musik som skulle kunna passa till noctum. Psykologiskt nedbrytande musik, ingen som kanske har det? :gremwink:
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Pröva med soundtracket till Silent Hill spelen (Playstation och Playstation 2). Där har du idéellt bra musik till Noctum och även Kult. Det är mitt tips...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,361
Location
Örebro
Är det någon som vad som hänt med noctums hemsida? www.ad-noctum.com
Nope. Den har dock haft en del nedtider förut och dykt upp igen efter en lång stunds tystnad. Den gör nog så den här gången också. Och nej, jag spelar inte Noctum men jag följer utvecklingen och brukar försöka hålla koll på sidan ändå. Man måste ju hålla koll på spelen man bidragit till. :gremwink:

Jag letar dessutom efter bra musik som skulle kunna passa till noctum. Psykologiskt nedbrytande musik, ingen som kanske har det?
Jag har, men du får vänta på det tilsl i december då Bortom: Lögnens slöja släpps i butikerna. Då kommer jag lägga upp ett flertal ljudspår som passar in där.

Det finns annars många tips på musik för skräckrollspel på forumet, så det är bara att söla. Annars så tror jag att du kan finna mycket i Silent Hills soundtrack som passar dig. Eller varför inte kolla in Broken Notes?
 

Torand

Veteran
Joined
13 Sep 2007
Messages
9
Location
Jönköping
Silent Hill soundtracken har jag, men det var inte många som jag tyckte passade. Är mer ute efter musik som liknar de som fanns på noctums hemsida. Alone in the dark och A still life in cradle falls.

Men tack så hemskt mycket för tipsen!

Vad är det du har bidragit med till noctum då? blev riktigt nyfiken här :p
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,469
Musik

I lucka 22 från 2004 års julkalender här på Rollspel.nu finns det tre spår från Per Holmström. Det är visserligen mer åt cyberpunk-hållet, men det kan vara värt att kolla upp kanske? I lucka 20 från samma år finns det ett gäng fantasyspår också, men de kanske passar än mindre.

Lite beroende på vad du vill ha för känsla så kan musiken från Alien vs Predator (datorspelen, alltså) passa. Det är ganska tryckande och rätt bra. På soundtracket från American McGee's Alice kan man hitta mer åt crazyhållet.

Dessutom finns det en del andra trådar där det kan finnas inspiration att hämta, bland annat Hjälp med musik.

Hoppas du hittar något bra och dela gärna med dig om du gör det. Lycka till!
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,150
Location
Tindalos
Psykologiskt nedbrytande musik, ingen som kanske har det?
Piccadilly Circus + Främling + ABC
Slå på repeat och se hur dina spelare bryts ned.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,643
Psykologiskt nedbrytande musik, ingen som kanske har det?
Vena Cava av Diamanda Galas. Jag har hört den beskrivas som intravenös ångest. Till och med hundar blir nervösa av den.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,361
Location
Örebro
Vad är det du har bidragit med till noctum då? blev riktigt nyfiken här :p
Jag antar att du riktade det åt mig, inte åt Coffe_Kanon. :gremwink:

Inte så mycket, men Mischa bad mig att skriva en novell till adra upplagan och det resulterade i novellen "I skuggan av Jerusalem".
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
"Piccadilly Circus + Främling + ABC
Slå på repeat och se hur dina spelare bryts ned."


"Hej, Hej Monika" med "Nic and the Family". I rest my case...

P:S Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag fick någon att minnas denna hemska psykbrytande upplevelse till musikstycke, men det var ju sådant vi behövde förslag på här eller hur? D:S
 
Top