Tjipp,
Jag har med ett system för öde och ödespoäng i Noir, men just nu är det främst rena regeltekniska modifkationer man kan påverka med dem (typ sänka svårighet etc).
Jag undrar om ni, kreativa hjärnmassa, har några idéer för hur ni skulle använda Öde i ett Noir-liknande rollspel? Nivån som den är lagd idag är att man med Öde kan påverka SLP och historien i viss grad, dock inte till ett 100%-igt samberättande. Så jag vill inte ha för mycket "flum" heller.
Idéer mottages hjärtligt, då jag är lätt hjärndöd efter att ha redigerat alldeles för mycket text. =)
Eller skall jag skippa de idéerna och låta Ödet fungera som dte gör just nu, att vara en påverkare av regelmekanismerna?
Jag har med ett system för öde och ödespoäng i Noir, men just nu är det främst rena regeltekniska modifkationer man kan påverka med dem (typ sänka svårighet etc).
Jag undrar om ni, kreativa hjärnmassa, har några idéer för hur ni skulle använda Öde i ett Noir-liknande rollspel? Nivån som den är lagd idag är att man med Öde kan påverka SLP och historien i viss grad, dock inte till ett 100%-igt samberättande. Så jag vill inte ha för mycket "flum" heller.
Idéer mottages hjärtligt, då jag är lätt hjärndöd efter att ha redigerat alldeles för mycket text. =)
Eller skall jag skippa de idéerna och låta Ödet fungera som dte gör just nu, att vara en påverkare av regelmekanismerna?