Nekromanti Noir i Uppsala?

Björn Dunkel

Veteran
Hej!

Jag är intresserad av att lära mig och lira Noir. Vill höra om ngn är sugen på att spela det med mig, här i Uppsala?!

Jag är 26 år, nyinflyttad i Uppsala. Har tidigare spelat DoD, Neotech, Sagan om ringen, Kult, Mutant samt Mutant: Undergångens Arvtagare.

Det skulle vara kul att lira lite, då givetvis i avslappnad nybörjaranda.

Andersson

Hero
Hej!

Jag är också sugen på att prova Noir, gärna i avslappnad nybörjaranda.

Jag är på fel sida 30-strecket, hyfsat ny i Uppsala, och har spelat allehanda spel sedan man var en glad kobold på 80-talet.

WilliamVessla

Veteran
Hej.

Det låter kul! Jag har varit lite små-intresserad av Noir då jag tycker att det verkar som ett bra spel, men kan eller vet egentligen ingenting om det.

Jag är också hyfsat ny i Uppsala och har ingen spelgrupp men hänger gärna på.

Hoppas det blir nått av det hela.

William

WilliamVessla

Veteran
3 spelare och 1 sl borde väl duga.. Hade du tänkt att vara spelledare Björn eller ville du att någon annan skulle ta rollen?

Om ingen äger en kopia så är jag på för att vi delar upp kostnaden och köper spelet tillsammans. När vi inte vill spela längre kanske någon vill köpa ut de andra eller så säljer vi det och delar på inkomsten.

På sfbok.se kostar regelboken 379 kr och "spelpaketet" 299 kr.

WilliamVessla

Veteran
Det verkar stå rätt så stilla här tycker jag. Antagligen blir det inget av det hela eller? Tråkigt tycker jag!

Jag är gärna med och spelar rollspel i uppsala om någon skulle dra igång något framöver och behöver en spelare.

Äpplet

Veteran
Och om det inte finns liv i projektet. Finns det kanske intresse att blåsa liv i det, alternativt starta upp ett nytt för Noir i Uppsala?

Äpplet

Veteran
Schjysst, då är vi tre (fyra om Orfeus fortfarande är på?) som helt säkert vill spela. Jag skulle helst spela, i alla fall i början men kan tänka mig att spelleda lite senare.

Vet inte om vi skall hålla det lite öppet och se om fler vill anmäla sig här, eller om vi eventuellt skall försöka gå direkt på att börja ta oss an praktiska ting(vilket naturligtvis inte förhindrar att fler ansluter sig till gruppen) som lokal att spela i och hur böckerna skall införskaffas.

Tell

Hero
Orfeus är definitivt fortfarande på.

Låt oss bestämma tid att ses och diskutera allt. Hur ser söndag eftermiddag/kväll ut för er?

Andersson

Hero
Söndag eftermiddag kväll kan kanske gå för min del (har min pappa på besök, men jag tror han åker ganska tidigt). Annars fungerar nästa vecka för mig (utom måndag och tisdag). Förslagsvis kan vi träffas på stan även en kopp (eller ett glas).

Äpplet

Veteran
Söndag fungerar för mig, liksom även nästa vecka, såvida tiderna inte krockar med mina föreläsningar.

Tell

Hero
med andra ord: Söndag eftermiddag.
Domkyrkans huvudingång vid 16:15?

WilliamVessla

Veteran
Jag kommer antagligen hinna. Åker tåg till uppsala och kommer fram vid halv fyra nångång, men de där är ju alltid försenade.

Om jag inte är där så kan ni nå mig på 0736725464.