Nekromanti Noir - Milstolpen

Big Marco

Läskig
Idag nådde Noir en stor milstolpe - jag är klar med texterna! Petter är klar med sina inom kort. Vår redaktör är klar strax efter Gothcon med redigering och korrektur, och ett layoutat v1.0-utkast av Noir skall ligga klart i slutet av maj. Det känns obeskrivligt skönt!

En lång resa har det varit, sedan BSK 2004, där projektet fick sin start. Jag gjorde en sammanräkning och textmassan ligger på ca en-och-en-halv-miljon (~1 500 000) tecken!

Åtta kapitel blir det i grundboken:
1 - Introduktion
2 - Medborgaren
3 - Tillhörigheter
4 - Imperiet
5 - Inflytande ("spelregler")
6 - Action
7 - [Hemligt för närvarande]
8 - Upplevelsen
+ ett appendix för personakten, olika formulär och "props"

Fyra större tillbehör är i pipelinen dessutom, tillsammans med flera mindre, men intressanta, projekt.

Får jag ta en paus nu? =)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Dutti ponke

"Får jag ta en paus nu? =)"

Vila kan du göra när du är död, vi vill se ett utgivet rollspel pronto. Så fortsätt du bara att slava. :gremsmile:

Jag ser fram emot Noir och hoppas att spelet ska motsvara mina förväntningar.

"4 - Imperiet"

Det här låter inte som någon särskilt noirig kapiteltitel. Hur pass preliminära är egentligen kapitelnamnen?

Big Marco

Läskig
Re: Dutti ponke

Jag fortsätter redan - satt och blev inspirerad av Hellraiser: Inferno så jag håller på att redigera Sandukar fn.

Kapitelnamnen är förhållandevis fasta - kap 4 heter antingen "Världen" eller "Imperiet". Det är ivfsh bakgrunds- och kampanjdelen.

Btw - externtester startar om ett par veckor. ,-)

Johan K

Gammal & dryg
Grattis !

Antar att det känns ganska skönt att nå den där milstolpen. :gremlaugh:

Ok då, baa för att det där då då ! :gremgrin:

Kanturi

Swordsman
Tjoho

Grattis. Jag bara väntar tills det kommer ut så att jag kan köpa det! (ska först börja spelleda Neotech, men sedan så...) Ett fett grattis asså!

//Emil "Kanturi" Nises

Rävnos

Warrior
you can rest in the grave! [ANT]

Fyra större tillbehör är i pipelinen dessutom, tillsammans med flera mindre, men intressanta, projekt.

Skriver man sådär så borde man inse att det inte blir någon tillåtelse för pauser :gremwink:

Nu vill vi se ett stadigt tempo av moduler, artiklar i Fenix och gratis godis på internet, så sett igång och skriv så du har ett bra lager vid release :gremwink:

Grattis föresten!

\Marcus som inte var så seriös med något ovanför "Grattis"

Big Marco

Läskig
Noir och V för Vendetta

Jo, Imperiet stannar nog.

Dessutom såg jag V för Vendetta idag och myser över hur otroligt likt partiet är Noirs "staten", med sin totalitära förtryckarpolicy, med säkerhetspolisen och allt. Största skillnaden är väl att staten inte har någon uppenbar gallejonsfigur i toppen.